Kotimainen black metal –yhtye Azaghal julkaisee uuden albumin ”Valo Pohjoisesta” syyskuussa Immortal Frost Productionsin kautta. Ennakkotilaus on käynnistynyt tässä osoitteessa.
Levy on kaupoissa 24.9.2018, saataville tulee eri kansitaiteella varustettuna kolme erilaista vinyyliversiota. Kuunneltavissa on myös albumin ensimmäinen kappalenäyte ”AIWASS”:
Kansitaide ja kappalelista:
Kuva: Jutun yhteydessä mainittu yhtye/artisti/levy-yhtiö/tiedottaja ja/tai sen lähettämä lehdistö- tai promootiokuva tai kuvassa ilmoitettu valokuvaaja.
Kuva: Jutun yhteydessä mainittu yhtye/artisti/levy-yhtiö/tiedottaja ja/tai sen lähettämä lehdistö- tai promootiokuva tai kuvassa ilmoitettu valokuvaaja.
1. VLE
2. Mato Joka Sinut Turmelee
3. Valo Pohjoisesta
4. Ajaton
5. Ruumistie
6. Argenteum Astrum
7. AIWASS
8. Sielujen Yössä
9. Ylistys
10. Taivaan Käärme Nielee Auringon
Azaghal nähdään livenä Helsingin Nosturissa SteelChaos-tapahtumassa 9.11.2018.
Wintersun esiintyi Wacken Open Air -festareilla lauantaina 4.8.2018. Konsertista on nyt rumpali Rolf Pilven toimesta katsottavissa uusi video ”Time”-kappaleen esityksestä:
2018 by JOHN McMURTRIE 2018 Copyright HELSINKI IRON MAIDEN
Iron Maiden esiintyi Legacy Of The Beast –kiertueellaan 7.8.2018 heavy metallin kehdossa Birminghamissa, Englannissa. Kyseessä oli samalla laulaja Bruce Dickinsonin 60-vuotispäivä, jonka kunniaksi yhtye johdatti yleisön yhteiseen onnentoivotuslauluun. Maidenin toimesta julkaistu video juhlallisuuksista sekä illan settilista katsottavissa alta. Metalliluolan tribuutin Dickinsonille saa lukuun linkistä.
Modernia metallia soittava My Favourite Nemesis on julkaissut uuden singlen ”Losing Sight” lyriikkavideoineen:
My Favourite Nemesis on porvoolainen viisihenkinen modernia metallia soittava yhtye joka on nykyisellä kokoonpanollaan toiminut vuodesta 2014 ja keikkaillut aktiivisesti vuodesta 2017. MFN:n mausteiset riffit, raivoavat rummut, moniulotteiset laulut sekä energinen lavakarisma eivät jätä ketään, eikä mitään kylmäksi.
Maaliskuussa 2017 julkaistu debyytti-EP ’Dark Room’, joka löytyy suoratoistopalveluista, on saanut runsaasti kehuja alan eri tahoilta.
Jäsenet:
Janne Piela – Laulu
Joel Aav – Kitara
Janne Suominen – Kitara
Miro Kiiski – Basso/Laulu
Tomi Sakko – Rummut/Laulu
Metalliyhtye Stam1nan seuraava pitkäsoitto on saatu Lehmon SF Studioilla valmiiksi. Stam1nan kahdeksas studioalbumi on nimeltään ”Taival” ja se julkaistaan 12. lokakuuta. Levyn on tuottanut Janne Joutsenniemi ja miksauksesta vastaa Jens Bogren. Levyn ensimmäinen single ”Elämänlanka” julkaistiin toukokuussa. Stam1nan edellinen albumi ”Elokuutio” julkaistiin maaliskuussa 2016.
Yhtye julkaisi samalla syksyn kiertuepäivänsä. Haloo Lemi 2018 -kiertue starttaa 5. lokakuuta Jyväskylän Lutakosta ja päättyy 15. joulukuuta Helsingin Tavastia-klubille.
Floridalainen death metal -yhtye Monstrosity on tekemässä paluuta levytyskantaan. Tuleva albumi nimeltä ”The Passage Of Existence” on ensimmäinen 11 vuoteen. Alta kuunteluun biisi nimeltä ”Kingdom Of Fire”
Uusi levy julkaistaan Metel Blade Recorsin toimesta syyskuun 7.päivä.
”The Passage Of Existence”
01. Cosmic Pandemia
02. Kingdom Of Fire
03. Radiated
04. Solar Vacuum
05. The Proselygeist
06.Maelstrom
07.Eyes Upon The Abyss
08.Dark Matter Invocation(limited digi-CD bonus)
09.The Hive
10.Eternal Void(limited digi-CD bonus)
11.Century
12.Slaves To The Evermore
DARK RIVER FESTIVAL PÄÄTTÄÄ FESTARIKAUDEN TULEVANA VIIKONLOPPUNA
Omaehtoinen, persoonallinen ja sympaattinen Dark River Festival järjestetään Kotkan Honkalassa tulevana viikonloppuna elokuun 10.-11. päivä. Tapahtuma viettää tänä vuonna 15-vuotisjuhlaansa ja siksi teemaksi on valikoitunut nostalgia ja paikallisuus.
Ohjelmaa täydentää perjantaina peräti kahteen eri otteeseen Netta Skogin haitarishow. Perjantaidiskosta huolen pitää illan viimeinen akti Turmion Kätilöt ja lauantain päättää Reckless Love aurinkoisella hard rockillaan.
Dark River Festivalin päiväkohtaiset esiintyjät ja aikataulut
LAUANTAI:
15:00 Return To Void (päälava)
15:40 DJ (telttalava)
16:20 SundaySong (päälava)
17:00 DJ (telttalava)
17:40 Domination Black (päälava)
18:40 DJ (telttalava)
19:20 Bad Apples plays Guns N’ Roses (päälava)
20:20 Kaikkonen & Liekkala Duo (telttalava)
21:00 Machinae Supremacy (päälava)
22:00 Kaikkonen & Liekkala Duo (telttalava)
22:40 Reckless Love (päälava)
Kahden päivän ennakkolippu maksaa 36€ ja yhden päivän 22€ Portilta kahden päivän lipettejä saa taas hintaan 40€ ja yhden päivän lipetti kustantaa puolestaan 25€ Ennakkoliput ovat myynnissä Lippupalvelun sivuilla osoitteessa https://www.ticketmaster.fi/artist/dark-river-festival-2018-lippuja/892724
Pirkanmaalainen pitkän linjan death/thrash metal -yhtye Dead Samaritan rikkoo hiljaiselonsa julkaisemalla uuden musiikkivideon ”So Long, White Coats”. Kappale on ensilohkaisu tulevalta ”Shadows”-EP:ltä.
Kitaristi Marko Saarinen valottaa videon taustoja tarkemmin:
Pätkän juoni pohjautuu tositarinaan, ja se on kannanotto niitä lääketieteellisen alan ammattilaisia kohtaan, jotka ovat sivuuttaneet alaan kuuluvan etiikan mm. lääkefirmoilta saatavien tulojen myötä tai ihan vain omasta vanhentuneesta osaamisestaan johtuen.
Sitä suuremmalla syyllä arvostamme niitä lääketieteen ammattilaisia, jotka kuuntelevat potilasta ja toimivat Hippokrateen valansa mukaisesti.
Video tehtiin osin improvisoiden ja todella pikaiseen tahtiin, esiinnytäänhän tulevana perjantaina Tampereen Pakkahuoneella Speed Metal Partyssä mm. Razorin ja Prestigen kera!
“Shadows”-EP:
1. So Long, White Coats
2. Shadows of the Passed
3. The Future Is Bright
Diskografia:
The Devil Tunes (2014)
The Only Good Samaritan… (2012)
Iron Maidenin vokalistina vuosikymmenet toiminut metallin monitoimimies Bruce Dickinson täyttää 60 vuotta!
Paul Bruce Dickinson syntyi Nottinghamshiressä 7.8.1958. Hän dokumentoi lapsuutensa aikanaan vuoden 1990 ”Tattoeed Millionaire” –sooloalbumin kappaleessa ”Born In ’58”. 1960-luvulla Beatles sai monen muun nuoren tavoin ensimmäisenä Dickinsonin kiinnostuksen musiikkiin heräämään. Kuitenkin vuonna 1970 ilmestynyt Deep Purplen”In Rock” -levy sekä erityisesti eeppinen kappale ”Child In Time” tekivät suuren vaikutuksen. Ian Gillanin operaattinen laulutyyli oli jotain ennen kuulumatonta aikana, jolloin metallimusiikki oli vielä tuntematon käsite. Näihin korkeuksiin myös nuori Bruce halusi vielä päästä.
Dickinson kävi opiskeluissaan läpi viimeisiä pääsykokeita liittyessään Samsonin laulajaksi vuonna 1979. Bändillä oli jo takanaan yksi levy ja uuden vokalistin myötä seuraaja ”Head On” kirjoitettiin ennätysajassa. Tuolloin laulajalle iskettiin lavanimeksi Bruce Bruce, josta Dickinson ei itse välittänyt, mutta hyväksyi sen osana haavetta suuremmasta tähteydestä.
Vuonna 1980 nuori nouseva yhtye nimeltä Iron Maiden lämmitteli Samsonia, Bruce seurasi keikkaa lavan sivusta:
I was watching them, and they were good, really fucking good, and at that moment, I remember thinking, ’I wanna fucking sing for that band. In fact, I’m going to sing for that band! I know I’m going to sing for that band!’ … I just thought, ’This is really me. Not Samson.’
Vokalisti levytti vielä yhden albumin ”Shock Tactics” Samsonin kanssa ja tältä löytynyt kappale ”Riding With The Angels” jäi elämään kohtalaisena livesuosikkina. Tuolit olivat Iron Maidenin osalta kääntyneet vuodessa toisin päin, sillä Samson kiinnitettiin kovassa nosteessa olevan Maidenin lämppäriksi Euroopan kiertueelle 1981. Levy-yhtiön taloudellisten ongelmien vuoksi kiinnitys peruuntui ja Reading-festivaalien esiintymisen jälkeen Maidenin manageri Rod Smallwood pyysi Dickinsonia koelauluun, sillä yhtye oli antanut kenkää kahdella ensimmäisellä albumilla esiintyneelle Paul Di’Annolle.
Dickinson vakuutti voimakkaalla äänellään Steve Harrisin johtaman yhtyeen ja esiintyi ensimmäistä kertaa Maidenin keulilla lokakuussa 1981. Laulajan ensimmäinen kiinnitys kesti 12 vuotta, jonka aikana Iron Maiden nousi maailman suurimmaksi metalliyhtyeeksi. Klassinen kokoonpano Dickinson, Harris, Adrian Smith, Dave Murray sekä Nicko McBrain on edelleen 1980-luvun rakastetuimpia ja niitä harvoja kyseiseltä aikakaudelta, jotka yhä soittavat yhdessä.
Kuva: Paul Natkin
Bruce Dickinsonin laulu oli suuri osa yhtyeen menestyskaavaa. Miehen ääniala luokiteltiin operaattiseksi tenoriksi ja sen alaksi reilut neljä oktaavia. Lempinimen ”The Air Raid Siren” saanut vokalisti vaikutti osaltaan suuresti 1980-luvun lopussa kasvaneeseen power metal –genreen. Mm. genren luomiseen vahvasti osallistuneen Helloweenin keulamies Michael Kisken äänessä on kuultavissa selkeät Dickinson-vaikutteet.
Bruce tulkitsi Maidenin rikkaat ja usein historian tositapahtumista inspiraationsa ammentavat tarinat tunteikkaasti:
If the song is about somebody who’s crazy then you extend the part of you that’s crazy. Acting is adapting another personality; what I’m doing is simply interpreting the song as it relates to me.
Lukuunottamatta vuoden 1986 ”Somewhere In Timea” edeltänyttä luovaa kriisiä, Bruce sai kappaleitaan vuoden 1983 ”Piece Of Mind” –levystä eteenpäin jokaiselle Maiden-albumille. Mm. ”Flight Of Icarus”, ”Revelations”,”2 Minutes To Midnight”,”Powerslave” sekä ”Moonchild” syntyivät laulajan joko yksin kirjoittamana tai kitaristi Smithin kanssa yhteistyössä. Dickinson vastasi myös Maidenin listojen ykköseksi historiallisesti vuonna 1991 nostaneesta singlestä ”Bring Your Daughter…To The Slaughter”.
1990-luvun alussa Dickinson muutti laulutyyliään räkäisempään ja raaempaan suuntaan aikaisemman huolitellumman sekä operettisen tulkinnan sijasta. Aikakaudet levyt ”No Prayer For The Dying”, ”Fear Of The Dark” sekä miehen debyyttisoolo ”Tattoeed Millionaire” saivat sekalaisen vastaanoton fanien keskuudessa. Vokalisti kärsi luovasta kriisistä, eikä Maiden hänen mielestään kyennyt riittävän radikaaleihin sekä aikakauden musiikillisen ilmaston vaatimiin muutoksiin. Vuotta Judas PriestinRob Halfordin poistumispäätöksen jälkeen Dickinson teki oman ratkaisunsa, ja jätti Maidenin viimeisen kiertueen myötä elokuussa 1993. Poistumisvuotena Maidenilta ilmestyi vielä kolme livealbumia ja Brucen viimeinen keikka taltioitiin ”Raising Hell” konserttivideolle.
Dickinson poistuminen Maidenista tapahtui vähemmän positiivisessa hengessä ja erityisesti Harris ja rumpali McBrain kokivat Brucen teot melkoiseksi petokseksi. Laulajan ensimmäiset soololevyt merkitsivät ymmärrettävästi siirtoliikettä pois entisen yhtyeensä laukkakompeista ja jylhistä kitaroista. Vuoden 1994 ”Balls To Picasso” oli melodisen metallin saralla vahva näyte. Tätä seurannut ”Skunkworks”(1996) jakaa sen sijaan edelleen mielipiteitä. Grungen valtakauden hiipuessa levy oli rohkea esitys ja osa aikaansa, mutta Dickinsonin vanhan fanikunnan se jätti kylmäksi. Paluu tehtiin yllättävän nopeasti ja vuoden 1997 ”Accident Of Birthille” mukaan saapui jo ”Balls To Picassolla” mukana ollut tuottaja ja heviguru Roy Z sekä Brucen vanha partneri Maidenista, kitaristilegenda Adrian Smith.
Halford pysyi soolouralla vuosikymmenen, mutta Dickinson palasi ruotuun selvästi nopeammin. Vuoden 1998 ”The Chemical Wedding” -levyn jälkeen Bruce liittyi jälleen Maidenin riveihin vuoden 1999 alussa. Maiden oli kamppaillut kahden albumin verran Blaze Bayleyn kanssa ja reunion oli väistämättömyys molemmille osapuolille.
Dickinson kommentoi paluutaan yhtyeen vuoden 2000 albumin ”Brave New Worldin” julkaisun aikoihin seuraavasti:
I’m back in Iron Maiden because we’re going to make Iron Maiden the biggest and best heavy metal band on the planet, and I think that’s a very good reason for joining. We’ve done this because there’s a shared vision of what Maiden could be.
Viimeiset lähes 20 vuotta ovat Brucen ennustuksen mukaisesti nostaneet Iron Maidenin Metallican ohella maailman suurimmaksi metalliyhtyeeksi jo toistamiseen. Maiden on esiintynyt 2000-luvun puolivälistä alkaen myös 1980-luvun settejä jäljittelevillä nostalgiakiertueilla, jotka ovat kertänneet stadionit täyteen faneja. Bändi on julkaissut samana aikana säästeliääseen tahtiin viisi studiolevyä sekä lukuisia live- ja kokoelmateoksia.
Kuva: Ken Settle
Dickinson on pitänyt soolouransa taustalla julkaisten levyn ”Tyranny Of Souls” vuonna 2005 varsin vähällä huomiolla. Dickinsonin vaikutus Maidenin uudempaan tuotantoon on kuitenkin ollut vahva ja viimeisimmällä ”The Book Of Souls” –albumilla mies sävelsi kunnianhimoisen päätöskappaleen ”Empire Of The Clouds”, jonka kesto piteni peräti 18 minuuttiin. Kyseessä on Iron Maidenin historian pisin kappale.
Aiemmin tänä vuonna saatiin kuitenkin uutisia Brucen paluusta studioon luottomiehensä Roy Z:n kanssa, joten uutta soololevyä odotellaan mahdollisesti jo ensi vuodeksi. Tämän lisäksi Brucelta ilmestyi viime vuoden lopussa odotettu biografia ”What Does This Button Do?”
Dickinson on edelleen tunnettu energisestä lava-esiintymisestään joka erityisesti huomioiden miehen ikä, hakee vertaistaan. Hänen taitoaan ottaa suuret stadionit haltuunsa klubien tavoin, ei voi kuin ihailla. Mies tunnetaan myös lukuisista harrastuksistaan, joista ammattipuhujana viime vuodet maailmaa kiertänyt vokalisti saapuu Suomeen jälleen syyskuussa. Vahvaa fyysistä kuntoa edellyttävä miekkailu on jäänyt jäähdyttelylajiksi, mutta parhaimmillaan Dickinson kuului Englannin parhaisiin lajissa. Lentoharrastus sen sijaan on vahva ajanviete edelleen ja Bruce lentää Ed Force 1 -konetta säännöllisesti Iron Maidenin kiertueilla.
2018 by JOHN McMURTRIE 2018 Copyright HELSINKI IRON MAIDEN
Maiden jatkaa parhaillaan toukokuussaSuomessa kahdella keikalla vieraillutta Legacy Of The Beast –kiertuetta, jolla kuullaan kattava katsaus koko metallilegendan lähes 40-vuotisen uran tuotantoon. Uusi studiolevykin on veteraaniyhtyeeltä vielä luvassa.
Teksti: Ville Krannila
Onnea Bruce Dickinson! Alta katseluun miehen hienoimpia esityksiä Iron Maidenissa sekä soolona:
Lentäjä-ässä Bruce Dickinsonin kolmas sooloalbumi ”Skunkworks” ilmestyi pari vuotta jokseenkin massiivista radiosoittoa saaneen ”Balls To Picasson” (Tears of the Dragon) jälkeen. Vuosi 1996 paljasti Brucea rakastavalle maailmalle (lue suomalaiset ja eteläamerikkalaiset) jälleen uuden ja erilaisen palan miehen aatoksista. Vuonna, jolloin tietokone voitti mahtavan Garry Gasbarovin shakissa, ilmestyi myös tämä aihepiireiltään hevimaailmassa jokseenkin harvinaisempia aihepiirejä kuvaileva tuotos.
Brucen halu tehdä selkeästi linjaltaan erilaista musiikkia kuin Rautaneitsyessä paistaa edeltäjiensä tavoin jälleen myös ”Skunkworksin” raidoilla. Levy on kuitenkin myös samalla selkeästi erilainen kuin edeltäjänsä. Sitä voitaisiin jopa liikaa dogmiin kangistumatta pitää teema-albumina. Vahvasti fysiikkaan ja tieteeseen viittaavat lyriikat ovat keskiössä miltei levyn kaikissa biiseissä. Tämä hieman sci-fiin väljästi viittaava teema kuuluu myös saundillisesti, joskin yhtä vahvoja ”flangeri-tuubi-phaser –efektejä” ei olekkaan kuin Rautaneitsyen ”Somewhere In Time” -levyllä. Levy ei kuitenkaan tee poikkeusta yhdessä seikassa – hevikirkujien aatelismies on edelleen keskiössä. Altto-sopraanomaisia vingahduksia ja vokaalien venyttelyjä ovat raidat pullollaan, eli kansa saa taas mitä se halajaa.
Levyn avauskappale ”Spacerace” johdattelee kuulijan heti levyn teeman mielikuviin. Hieman laiskahtava biisi tempaa kyllä mukaansa viimeistään kertsissä, mutta ralli ei yllä kuitenkaan levyn parhaimmistoon. Muutaman kuuntelukerran jälkeen riffi kuitenkin tarttuu ilmakitararanteeseen ja veivaus voi alkaa. Levyn kakkosraidalla hypätään jo levyn helmiin. Henkilökohtaisesti olisin laittanut kaksi ensimmäistä kappaletta toiseen järjestykseen, mutta ”toiset tykkää lampaista ja toiset naisista”.
”Back From The Edge” on kuitenkin erinomainen biisi, loistavalla bridge-osuudella ryyditettynä. Muistan edelleen, kun levyn ilmestyessä marssin paikalliseen musiikkiliikkeeseen ja laitoin ropot tiskiin. CD kourassa musakaupasta lähtiessä vielä mennessä haikea vilkaisu seinällä roikkuvan upean mustan V-Jaskan suuntaan ja sitten kuuntelemaan. Tämä biisi iski heti. Ei lekallla, mutta kuitenkin. Erityisen hyvä fiilis aiheutui, kun myös seuraava hieman räkäisillä kitarasaundeilla pärähtävä ”Inertia” oli niinkin tempaava kappale. Mitkään raskaat säröt eivät tässä pauhaa, mutta alkusäkeistön hempeily toimii kuin kouluruokalan tarjoilu, erinomaisesti. Loistavasti dynamiikkaa muuttava kertsi toimii venytettyine vokaaleineen poikkeuksellisen hyvin. Toiseen säkeistöön lisätään menoa ja kevyesti junttaava rytmin ja laulun kulku ryhdistää menoa. Mukiin menevä kokonaisuus kaiken kaikkiaan.
Inertiaa seuraava ”Faith” sen sijaan ei oikein ikinä ole istunut hörökorviini kovinkaan hyvin, vaikkakin kertsi onkin varmasti monen kuulijan mieleen. Ehkä jokseenkin yksitoikkoinen ja hieman riitasointuinen riffi on syynä, tiedä häntä. Viitosraitana ilmoille pärähtää levyn yksi kovimmista kipaleista, ”Solar Confinement”. Edelleen, näin vuosien jälkeenkin, kappale saa muistot synkistä ja täysin pimeistä talvi-illoista tuikkivine tähtikuvioineen verkkokalvoille. Raskaita riffejä odottava kokee pettymyksen, mutta kyllä tässäkin säröä viitossoinnuilla saadaan aikaan.
”Dreamstate” on nimensä mukaisesti aivan toismaailmallista menoa. Tässä biisissä mielestäni välillä jopa Brucen laulu hieman ontuu, mutta todennäköisesti vika on minussa, ei kultakurkussa.”I Will Not Accept The Truth” menee selkeästi levyn täytebiisiosastolle. Jos kuuntelee tarkasti sanoituksia, saattaapi tulla johtopäätökseen, että nyt on ideat ollu helevettisoikoon jokseenkin vähissä. Yhtä vähän ideaa kuin tanssimusiikissa.
Kasikko, ”Inside The Machine”, on varsin nokkela kokonaisuus. Se myös samalla palauttaa levyn omalle tasolleen. Taustalla verseissä liukuu unenomaisesti koko ajan vokaalimainen kitaraosuus, vaikka solisti itse verseissä venytteleekin. Lyriikat tukevat veikeää nokkeluutta. Eihän tämä mikään timanttinen biisi ole millään mittatikulla, mutta puita sahatessa menee ihan mukavasti. Masiinan sisältä noustessamme iskeytyy tärykalvoille ”Headswitch”, jonka hieman tunkkaiset etumikityksen kautta ajetut kitarariffit eivät voi saada kuulijassa mitään muuta aikaan kuin niskan rytmistä nakkelua. Minibiisi on nopea ja lyhyt, hyvä niin. Hyvä lisäys levyyn, onneksi ei jäänyt ”b-puolelle”.
On levyn loppuuryyditysten aika. Viimeisen hieman reilun loppuneljänneksen polkaisee käyntiin ”Meltdown”. Biisi noudattelee hyvin levyn linjaa, muttei kuitenkaan yllä aivan levyn parhaimmistoon. Hyvä perusbiisi. ”Octaviassa” kuullaan jo vähän avaruuskitaraakin, joskin vain pääriffissä. Biisi itsessään ei kuitenkaan oikein toimi, vaikka sille satoja kuuntelutilaisuuksia olenkin antanut. En myöskään suoraan sanoen oikein ole innoissani kyseisen biisin soundimaailmasta – aikamoista suttua. Toiseksi viimeinen ”Innerspace” on taas edellisiä virityksiä selkeästi tasapainoisempi kokonaisuus. En ihmettelisi yhtään, jos joku sanoisi tämän olevan levyn ”thö biisi”. Itse en kuitenkaan nostaisi tätä siinä määrin jalustalle, vaikka Alessandron kannujen paukuttelu tuntuukin välillä oikein mukavalta.
On finaaliliun aika. Sinne meidät siivittää ”Strange Death In Paradise” ja korkealle siivittääkin. Tässä on melkoinen uni/kooma/fantasiapläjäys, joka vielä kaiken lisäksi toimii fantastisesti. Dynamiikaltaan aivan loistava. Biisi kasvaa hienosti loppua kohden, instrumenttien pauhu kasvaa, kitara ja Bruce ulvoo kuin mylläri Suomen kesässä. Erinomainen lopetus perushyvälle levylle.
8+/10
Toni Hirvonen
1. Space Race
2. Back From The Edge
3. Inertia
4. Faith
5. Solar Confinement
6. Dreamstate
7. I Will Not Accept The Truth
8. Inside The Machine
9. Headswitch
10. Meltdown
11. Octavia
12. Innerspace
13. Strange Death In Paradise
Tiedote 11.8.2025
Vuonna 1992 perustettu Gorgoroth juhlistaa yhtyeen 33-vuotista taivalta tekemällä juhlakiertueen Skandinaviassa ja Baltian maissa lokakuussa. Tämä kiertue ulottuu myös Suomeen, johon norjalaiset rantautuvat...