Koti Blogi Sivu 1335

Memoremains julkaisi uuden musiikkivideon ”Bring It On”

Tiedote 13.6.2020

Oopperametallia, discoheviä sekä poppia yhdistelevä seinäjokelainen Memoremains on julkaissut uuden singlen ja musiikkivideon ”Bring It On” tulevalta 16.10.2020 ilmestyvältä debyyttialbumiltaan ”The Cost Of Greatness”. Videon ohjauksesta vastasi Tomi Salminen.

Kappale itse syntyi juuri siten kuin parhaimmat biisit yleensäkin: Bring It On oli onnekas, kenties nerokas vahinko.

Kosketinsoittaja Mikko Kujanpää kertaa tapahtumia:

Vuodenvaihteessa tulevan levyn biisijärjestys oli jo melko varma, mutta loppiaisaattona päässäni alkoi yllätyksekseni soimaan tämän biisin kiipparimelodia. Siitä aistiutui heti sellainen pumppaava pään nyökytys, että halusin sen jatkuvan koko biisin läpi. Pienen demottelun tuloksena oli se, että levylle tuli selkeä sinkkubiisi.

 

Laulu ei lepää laakereillaan ja se rullaa koko ajan eteenpäin päättäväisesti. Vahinkoja sattuu ja tämä oli positiivinen sellainen! Tunnelmaltaan biisi eroaa meidän muusta tuotannosta mm. siten, että tässä ei ole haettu niin ‘koskettavaa’ tai ‘eeppistä’ sävelkulkua, vaan pikemminkin sitä turpaanvetoa!

Memoremainsin laulaja Johanna Ahonen taikoi biisiin niin ikään muusta tuotannosta erilaisella energiallaan erottuvat sanat – avainsanoja ovat sisu, iskevyys ja uhoaminen.

Viimeaikaiset julkaisumme ovat olleet ainakin lyriikoiltaan melko vakavia ja pohdiskelevia, mutta tästä sävellyksestä tuli selkeästi kevyempi fiilis – jo biisin demo oli musta tosi iskevä ja tarttuva. Kappaleessa oli positiivista uhoa, joka vaatii rinnalleen iskevää lyriikkaa. Biisin nimeksi ja eräänlaiseksi iskulauseeksi päätyi lopulta Aleksin kynästä peräisin oleva ‘Bring It On’. Jos kuvailisin kappaletta yhdellä sanalla, se olisi sisu. Haasteet selätetään vaikka vastaan tulisi mitä tahansa ja vaikka kukaan muu ei uskoisi onnistumiseen.

Bring It On -sinkun turpaanveto ei jää pelkästään kappaleen menevyyden ja tappeluun haastavien lyriikoiden tasolle, vaan Tomi Salmisen ohjaamalla upealla musiikkivideolla annetaan köniin kunnolla – naisten toimesta.

Kitaristi Aleksi Mäkelä kiittelee:

Videolla haluttiin tuoda näkyviin kappaleen sisukkuutta, ja nopeasti tulikin ajatus jonkinlaisesta urheilusuorituksesta – lopulta päädyttiin nyrkkeilyteemaan. Videota työstettäessä meille tuli kuitenkin paljon vastoinkäymisiä. Suunnitelmia jouduttiin muuttamaan moneen kertaan, lähinnä tämän koronatilanteen takia. Alun perin meidän oli tarkoitus kuvata video Helsingissä, mutta Uudenmaan sulkemisen takia kuvauspaikkaa jouduttiin vaihtamaan ja oikeastaan koko työryhmääkin. Onneksi olimme ajoissa kuitenkin asialla ja video saatiin lopulta valmiiksi hyvissä ajoin. Ympärille saatiinkin kasattua tosi innokas ja motivoitunut porukka.

Bändi on näillä näkymin nähtävissä elokuussa livenä kahdesti. Keikkapäivät ovat:

14.8. Kultainen Kulaus, Seinäjoki
15.8. Pub Juoma, Jyväskylä

KOKOONPANO
Johanna Ahonen – laulu
Mikko Kujanpää – koskettimet
Aleksi Mäkelä – kitara
Aapo Timonen – basso
Eemeli Timonen – rummut

DISKOGRAFIA
Louder EP (2018)

https://www.instagram.com/memoremains
https://www.facebook.com/memoremainsband
https://open.spotify.com/artist/59YzmPPL4s9KUfV4kqWYS1?si=xOdvPZKCRAm5HzD8wweJ2g
https://www.youtube.com/channel/UC5oAdNuPAtyQ0gNxDtWpARQ

Kuva: Memoremains

Whitesnakelta päivitetty versio ja video ”Love Ain’t No Stranger” -kappaleesta

Kuva: Whitesnake

Whitesnake on julkaissut päivitetyn HD-restauroidun musiikkivideon ”Love Ain’t No Stranger” -kappaleesta. Alun perin vuoden 1984 ”Slide It In” -levyllä ilmestynyt biisi löytyy yhtyeen tulevalta kokoelmalta ”The Rock Album”.

Nimensä mukaisesti levy sisältää yhtyeen remiksattuja sekä remasteroituja hard rock -tulkintoja vuodesta 1984 alkaen. Albumi on ensimmäinen osa ”Red, White & Blues Trilogya”, jossa luvassa vielä balladeihin sekä blues-tulkintoihin keskittyvät julkaisut.

”The Rock Album” julkaistaan 19.6.2020 ja on ennakkotilattavissa linkistä.

1. Still Of The Night
2. Best Years
3. Tell Me How
4. Love Ain’t No Stranger
5. All Or Nothing
6. Give Me All Your Love
7. Can You Hear the Wind Blow
8. Restless Heart
9. Anything You Want
10. Here I Go Again
11. Judgement Day
12. She Give Me
13. Crying
14. Can’t Stop Now
15. Always The Same
16. Forevermore

Lähde ja kuva: Whitesnake

Doro julkaisee kesäkuussa uuden singlen ”Brickwall” ensi vuonna ilmestyvältä levyltä

Metallin kuningatar Doro Pesch on työstänyt uutta studiolevyä Amerikassa helmikuusta 2020 alkaen. Ensimmäinen single ”Brickwall” julkaistaan 26.6.2020 digitaalisesti sekä vinyylinä 31.7.2020 Nuclear Blastin kautta. Albumi on luvassa ensi vuonna.

Doro kommentoi:

Since February, I’ve been back in the studio in the USA. There are some pretty awesome things happening in these writing sessions.

 

‘Brickwall’ is a harbinger for the upcoming album, that will be released in 2021. I want to give my fans a taste of what it’s going to be like – and the song also fits quite well with these dark times. The lyrics are about unbreakable, unconditional love for a person in deep trouble. Even though it isn’t always easy to deal with that person, you still do everything to support them and get through the dark times side by side – even if you literally have to tear down walls.

 

The b-side will feature a great live version of “Soldier Of Metal“. The song was recorded during our recent “Forever Warriors“ tour in winter, where the song was celebrated by the fans every single evening. It’s supposed to help fans remember the feeling of a live show and raise anticipation for the next tour, that can hopefully start this autumn.

‘Brickwall’ ennakkotilausta voi jättää linkistä.

Lähde ja kuvat: Nuclear Blast

Metal Blade julkaisi Mercyful Faten ”Evil”-musiikkivideon

Kuva: Frank White

Metal Blade on julkaissut Mercyful Faten vuoden 1983 ”Melissa”-levyn avauksena kuullun ”Evil”-kappaleen musiikkivideon, joka sisältää livemateriaalia 36 vuoden takaa. Julkaisu promotoi yhtyeen 1980-luvun levyjen vinyylimuodossa ilmestyneitä uudelleen julkaisuja.

Mercyful Fate on tekemässä paluun yli 20 vuoden tauon jälkeen keikkojen ja uuden levyn merkeissä. Bändin kalenterissa on edelleen keikka Las Vegasissa elokuussa 2020, mutta koronavirustilanteen vuoksi yhtyeen aikataulu lavalle nousun suhteen on kysymysmerkki.

Lähde: Metal Blade
Kuva: Frank White

Rage julkisti uuden jäsenet ja musiikkivideon ”The Price Of War 2.0.”

Saksalainen metalliveteraani Rage on julkistanut uudet jäsenensä. Kitaristi Marcos Rodriguezin paikan ottaa kaksi soittajaa, entinen Axxis-mies Stefan Weber sekä Jean Bormann (Angelic).

Uusi kokoonpano esitellään musiikkivideolla. Kyseessä on päivitetty versio alun perin vuoden 1995 ”Black In Mind” -albumilla ilmestyneestä kappaleesta ”The Price Of War”.

Yhtye työstää parhaillaan uutta materiaalia ja levyä odotellaan ensi vuodeksi.

Keulamies Peavy Wagner kommentoi:

We’ve wanted for some time for Rage to be a quartet again, with two guitarists the way we operated back in the days of “Black In Mind” and “End Of All Days”. After Marcos had returned to Tenerife and consequently was no longer available, I used this opportunity to enlist two young guitarists.

 

As you can tell from the clip, Stefan and Jean complement each other perfectly. They’re both young and bring a lot of fresh energy to the band. We consciously chose this number for the video because we also wanted to revitalise the sound of the “Black In Mind” -era. The track was cut practically live for the clip, with only a few overdubs added. Rage will sound as heavy and punchy as we do on that song.

 

As we’re not in a position to do any shows for obvious reasons at the moment, but the guys are bursting with energy, we’re using that momentum to work on new ideas that will probably be ready for release next year.

Lähde ja kuvat: SPV

Smackbound julkaisi uuden levyn ja musiikkivideon ”Close To Sober” -kappaleesta

Smackbound on julkaissut uuden albumin “20/20” Frontiersin kautta. Sen kunniaksi katsottavissa on uusi Owe Lingvallin ohjaama musiikkivideo “Close To Sober” -kappaleesta.

Netta Laurenne kuvailee:

“Close to Sober” on melodinen ja haikean mahtipontinen kappale, jossa käsitellään luopumisen prosessia. Se kertoo vaikeudesta päästää irti menetetystä rakkaudesta. Surutyö on aina eräänlainen kuoleman kokemus. Kappale edustaa vahvasti sitä tyyliä, jota haluamme tavoitella seuraavalla levyllä.

 

Video kuvattiin Gran Canarialla Calima-hiekkamyrskyn aikaan helmikuussa 2020. Myrsky oli niin voimakas, että se kirjaimellisesti pyyhki valoja ja muita laitteistoa mereen ja crew’n täytyi juosta pelastamaan niitä. Minäkin jouduin pari kertaa myrskyn imaisemaksi kohti avomerta, ja kuvausryhmä harkitsikin köyden sitomista nilkkaani, jotta minut saataisiin varmasti takaisin. Silmät ja keuhkot olivat täynnä hiekkaa ja kyse olikin varsinaisesta selviytymistaistosta, mikä kuvastaa kappaleen tunnelmaa: Close To Sober kertoo siitä kamppailusta ja tuskasta, jota kokee yrittäessään päästä toisesta yli, kun tämä on jo jatkanut eteenpäin.

Smackbound on vielä toistaiseksi uusi nimi Suomen metallikartalla, mutta bändi koostuu rautaisista musiikkialan ammattilaisista: keulahahmona on TV:stä tuttu, Hotel Swanissa, Sorjosessa ja Veikkauksen Lotossa sädehtivä näyttelijä ja laulaja Netta Laurenne, rummuista vastaa Rolf Pilve (Stratovarius, Wintersun), kitarasta Teemu Mäntysaari (Wintersun), bassosta Tuomas Yli-Jaskari (Tracedawn) ja koskettimista Vili Itäpelto (Tracedawn). Kokoonpano perustettiin alun perin jo vuonna 2015, ja kun omaa materiaalia oli levyllisen verran kasassa, italialainen Frontiers Music Srl -levy-yhtiö nappasi yhtyeen talliinsa välittömästi.

1. Wall Of Silence
2. Drive It Like You Stole It
3. Close To Sober
4. Run
5. The Game
6. Those Who Burn
7. Hey Motherfuckers
8. Troublemaker
9. Date With The Devil
10. Wind And Water

Kokoonpano:
Vocals: Netta Laurenne
Guitars: Teemu Mäntysaari
Drums: Rolf Pilve
Keyboards: Vili Itäpelto
Bass: Tuomas Yli-Jaskari

www.smackbound.com
https://www.facebook.com/smackbound/

Lähde ja kuva: Frontiers

Victoria K – Essentia (2020)

Australialainen Victoria K heitti oman lusikkansa suunnattoman kokoiseen sinfonisen metallin soppaan ”Essentia”-nimisellä debyyttialbumillaan huhtikuussa. Mahtipontisen tuotannon sisältävään teokseen on selvästi ladattu suuret panokset, sillä sitä pohjustettiin laajan promootion sekä peräti kolmen singlen voimin.

Bändin ehdoton voimavara on vokalisti Victoria, jonka voimakas ja useasti Amy Leen mieleen tuova tulkinta on mitä parhain tämän tyylisuunnan musiikkiin. Kolmella raidalla vieraileva Black Like Vengeance -ääni Sheri-Jesse Tantawy puolestaan tuo aggressiivisilla örinöillään hyvää kontrastia puhtaisiin lauluihin.

Kuten aiemmin tuli ilmi, on levyn tuotanto mahtipontista ja hiottu viimeistä piirtoa myöten. Sävellyspuolella tulee vielä hieman lunta tupaan ja oppirahoja on maksamatta. Heikoimmillaan pari biisiä jää lukuisista kuunteluista huolimatta polkemaan paikalleen. Näissä kappaleissa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta ne eivät yksinkertaisesti jätä itsestään minkäänlaisia muistijälkiä. Parhaimmillaan ”Essentia” puolestaan yllättää positiivisesti. Useammasta raidasta löytyy sen verran virtaa, että ne nousevat harmaan massan yläpuolelle sekä antavat viitteitä tekijänsä potentiaalista tulevaisuuden varalle.

”Essentia” selviää ensilevyn tuomasta haasteesta kohtuullisesti. Genre, jossa bändi kilpailee on suunnattoman suuri ja siinä erottuminen vaatii poikkeuksellisen onnistumisen. Australialaisten ensi-isku ei vielä lyö nenää niskaan, mutta sen parhaimmat hetket kantavat pitkälle. Levy on selkeästi tusinakaman yläpuolella ja esimerkiksi ”Mist Filled Skyn” ja ”Matrixin” tasoiset täsmäiskut sisältävät sellaista tarttuvuutta, jota tarvitaan jatkossa lisää. Parannettavaa jää vielä paljon, jotta kokonaisuudesta saa dynaamisemman mutta suunta on silti oikea. Seuraavalta levyltä voi jo odottaa enemmän.

7½/10

Miika Manninen

1. Freedom Uncharted
2. Surreal
3. Forsaken
4. Matrix
5. Shroud of Solitude
6. The Haunting
7. Freaks
8. Mist Filled Sky
9. Humanity
10. Lacuna

Rise of Insanityn livestream-keikka katsottavissa

Kuva: Miro Jokinen

Tiedote 12.6.2020

Rise of Insanity soitti livestream keikan 6.6.2020 Jyväskylän M-Rec Studiolla. Keikka on nyt katsottavissa Youtubessa.

“Rise of Insanity on aitoa, pikkukylän poikain metallimusiikkia Jämsästä. Bändi julkaisi helmikuussa Dark Figure – EP:n joka on lähtenyt leviämään verkossa hyvin. Bändi ehti soittaa vain EP-julkkarikeikan ennen kuin keikkamahdollisuudet peruuntui toistaiseksi. Nyt tarjoutui mahdollisuus soittaa stream keikka M-Rec Studiolta ja lopputulos on nähtävissä videolta. Käy hakemassa päkki keskiolutta kaupasta, viritä tukka pyöritys asentoon ja siirry vastaanottimesi ääreen juhlimaan kesän aloitusta meidän kanssa! Nähdään keikoilla kun taas alkaa hommat rullaamaan normaalisti,” yhtye kommentoi.
Basso/Laulu: Heikki Rantanen Kitara: Matti Martinmäki Kitara: Juho Vuorenpää Rummut: A-P Heino
*
Lähde: Rise of Insanity
Kuva: Miro Jokinen

Doom metal -performanssi Cornoctuan julkaisee ensisinglen debyyttialbumiltaan

Cornoctuan
Cornoctuan Kuva: Mikko-Pekka Karlin

Tiedote 12.6.2020

Ekokatastrofia ja lajien joukkosukupuuttoa doom metalin raskaudella käsittelevä Cornoctuan julkaisee ensimmäisen singlen syksyllä 2020 ilmestyvältä debyyttialbumiltaan ”Endangered”. Kyseessä on balladimainen ”Lullaby for the Bees”, joka on oululaisyleisölle tuttu jo yhtyeen performanssitaidetta lähenteleviltä keikoilta mutta jonka laajempi yleisö kuulee nyt ensi kertaa.

Lullaby for the Bees on kuunneltavissa kaikissa suurimmissa suoratoistopalveluissa (esim. Spotify, Deezer, Youtube, Apple Music) klo 00 alkaen. Yhtyeen Spotify-sivun löydät täältä.

– Tämä on kevyin kappale koko levyllä, mutta sen sanat ja haikea tunnelma kuvastavat osuvasti levyn syvintä olemusta ja tarinan ydintä. Se on myös ensimmäisiä yhtyeelle sävellettyjä kappaleita, laulaja-lauluntekijä Jenna Eronen kuvailee kappaleen paikkaa albumilla.

– Kappale voi olla kevyt mutta sen sanoma raskas. Tuntuukin, että meillä on paljon sanottavaa, ja toivon, että kappale herättää tunteita ja sanoma iskostuu sitä kautta ihmisten mieliin. Kappaleen ja koko levyn teemat ovat koko ajan vain ajankohtaisempia, Eronen maalailee viitaten yhtyeen omaan fantastiseen mytologiaan, jonka avuin se käsittelee tarinallisesti ympäristön kiihtyvää tuhoa ja ihmisen osuutta siinä.

 

*

Lähde: Cornoctuan
Kuva: Mikko-Pekka Karlin

Testamentin ja Overkillin miehistö coveroi Deathin biisin “Overactive Imagination”

Kuvakaappaus

Overkillin ja Shadows Fallin rumpali Jason Bittner yhdisti voimansa kitaristi Felipe Roanin (Shadows Fall), Bobby Koeblen (Death) ja basisti Steve Di Giorgion (Testament, Death) kanssa. Tuloksena syntyi karanteenioloissa jamiteltu musavideo kappaleesta “Overactive Imagination”.

Katso kappale:

Jason Bittner kirjoitti tapauksesta myös lyhyehkön kommentin:

“Well there’s a bunch of explaining that goes along with this video and a history of sorts…….after the whole pandemic started, I contacted my longtime friend and former bandmate Felipe Roa (Shadows Fall touring guitarist after Jon joined Anthrax) to see if he wanted to do some “quarantine covers” and I proposed “Wake Up Dead” by Megadeth, and by now you have seen that one. At the time of discussion Felipe asked if I wanted to do a Death tune, knowing that they are one of my all-time fave bands as well as his, and we used to jam Death in soundchecks all the time. Initially my first reaction “ummmm, I don’t know if I want to do that much WORK, hahaha,” but as soon as he said “Overactive Imagination” I was in – I used to jam this song all the time in my formative years but I did wonder if I could still pull it off. After a couple days of shedding and trying to be 25 again, we had a completed drum track, which I even sent to my pals (former Death drummers) Richard Christy and Gene Hoglan for “approval”. Sean already gave me the green light from Heaven. At first we were just going to do it the two of us, but I had a plan. Here’s some crazy trivia – while I attended Berklee College of Music in the 80’s, I played in a band with Bobby Koeble and we actually recorded a few original songs wayyyyyy back in the late 80’s. Bobby later went on to join Death for the Symbolic album and still plays in Death to All. After not speaking for over 30 years I hit up Bobby, reconnected (which I’d been meaning to do for years) and asked him if he wanted to do this tune with us and he said yes right away. He asked who was playing bass and I told him Felipe probably would do that too………unless…….“Unless what? Unless I can get Steve to do it……So the next point was to contact my friend, and one of the greatest bass players out there, Mr. Steve DiGiorgio to see if this could be possible. At first Steve wasn’t’ sure if he could commit due to his many projects, so we actually asked our friend Bill Bodily (Ex- Toxik, Flotsam and Jetsam touring bassist) to do the bass since Steve wasn’t available. In the meantime, I had sent Steve the track after we put Bobby on it just to “make sure” he couldn’t do it. I had a feeling if Bobby committed, Steve would follow. A week later he did send his tracks, so first off THANK YOU to Steve for going above and beyond in such a quick and timely manner, and also to Bill for being our “backup”, sorry it didn’t work out – next time! So there you have it folks, we put a lot of work into this one because we absolutely love this band in every incarnation, and I am proud to say that I am friends with a lot of the people who have played in their ranks so…….so this one goes out to……Terry Butler, James Murphy, Richard Christy, and Gene Hoglan. Lastly, a moment to remember past members Scott Clendenin, my former bandmate and friend Ralph Santolla, my longtime friend and mentor Sean Reinert, and lastly the one and only Chuck Schuldiner for being one of the greatest songwriters to ever grace the Metal world!! Enjoy and share!!”

More information at:
STEVE DI GIORGIO: http://www.stevedigiorgio.com | http://www.testamentlegions.com
MANAGEMENT: https://alphaomega-management.com | https://www.facebook.com/OfficialAlphaOmegaManagement

*

Lähde: Alpha Omega Management
Kuva: Kuvakaappaus

Mainos

Viimeisimmät:

Tulevana viikonloppuna Tuskassa esiintyvä “Ashes of Perishing” julkaisi Voidwalker -singlen

Tiedote 24.6.2026 Helsinkiläinen modernia metalcorea soittava Ashes of Perishing julkaisi uuden singlen Voidwalker. Yhtyeen mukaan ”Voidwalker on jatkoa narratiiville, jonka edellinen single Rapture aloitti. Se on sukellus ihmisyyden...

Seuraa

21,666FanitTykkää
2,794SeuraajatSeuraa
177SeuraajatSeuraa
0TilaajatTilaa