Koti Blogi Sivu 1336

Kvelertak esittää stream keikan Oslosta heinäkuussa

Kvelertak

Black metallia, rock’n’rollia sekä punkkia yhdistelevä norjalaisyhtye Kvelertak esittää stream keikan 20.7.2020 klo 22 Suomen aikaa. Bändi lupaa faneille harvinaisuuksia ja klassikoita, kilpailuja sekä Q&A-session. Yhtyeen oli määrä esiintyä Helsingin Tavastialla ja Tampereen Klubilla maaliskuun lopussa 2020. Keikoille etsitään edelleen korvaavaa päivämäärää.

Tapahtuma striimataan Oslon Amper Tone Studiolta.

Liput linkistä.

Yhtye kommentoi:

First of all, we hope that all of you are safe and in good health! We really miss playing shows and interacting with our fans, but we are fortunate to be able to rehearse and continue to make new music.

 

We were supposed to be out playing festivals right now and continuing to promote our newest album “Splid”. Since that’s not possible we have planned a new live stream event to try and make up for it.

 

We’ve booked the studio where we recorded “Nattesferd” and turned it into a Kvelertak ‘game show’ set. We’ll be spinning the Kvelertak Setlist of Fortune – we’ve dug up some old classics and rehearsed songs we’ve never, or seldom, played live before.

 

There will be a proper Q&A and we’ll take a couple requests. Everyone who buys a ticket will be entitled to join a competition to win some pretty rad prizes. We’ll be giving out a guitar, a Kvelertak limited numbered skate deck, rare demos, custom picks, signed vinyls and our onstage prop owls.

 

We had more fun than we expected on the last stream and we hope you did as well! Come join us again!

Kuva: Michael Hackler

Artikkelikuva: Raisa Krogerus ©Metalliluola
Lähde: Kvelertak

Flat Earth julkaisi uuden lyriikkavideon ”Neverhappy”

Tiedote 11.6.2020

Flath Earth on julkaissut uuden singlen ja lyriikkavideon kappaleesta ”Neverhappy”. Biisi on nostettu yhtyeen ensi syksyllä ilmestyvältä kakkosalbumilta.

Vokalisti Anthony Pikkarainen kommentoi:

A song about people who don’t ever let themselves be happy. Overwhelming negativity seems to be a goddamn culture these days, and poor are the ones who think life is about contemplating your own insignificant problems. I’m sure the simplicity of life has added greatly to this phenomenon- people are sick for not worrying about real life problems so they think they can elevate to have unrealistic expectations about their lives. Rightfully life will bring everyone of us to our knees sooner or later.

FLAT EARTH LIVE 2020
Fri 25 Sep – On The Rocks Helsinki – Finland
Support: TBA

Video by: Mohsen Stargazer Fayazi @ StargazerMultimedia

Kokoonpano:
Niclas Etelävuori – Bass
Linde Lindström – Guitar
Gas Lipstick – Drums
Anthony Pikkarainen – Vocals

https://www.facebook.com/OfficialFlatEarth.band/

Kuva: Hannu Juutilainen ©Metalliluola

Kotimaisen doom-yhtye Bloodmistin debyytti-EP kuunneltavissa

Tiedote 11.6.2020

Kotimaisen doom metal -yhtye Bloodmistin ensimmäinen omakustanne EP ”Bloodmist” on kuunneltavissa alta:

https://www.youtube.com/watch?v=c-MTI8ejOh0

1.If I Were The Prince Of Darkness (intro)
2.Buried In The Mist
3.Face Of Hatred
4.Mist Rises
5.Feel Good Inc Cover

https://soundcloud.com/user-452264732

Kuva: Bloodmist

Havukruunun headliner-keikka siirtyy marraskuulle

Kuva: Event Marketing & PR

Tiedote 11.6.2020

Tiivistämölle 13. maaliskuuta suunnitellulle Havukruunu, Decaying ja Church of the Dead -keikalle on löytynyt korvaava päivämäärä. Uusi päivämäärä on lauantai 28. marraskuuta 2020.

Havukruunu soittaa Tiivistämöllä harvinaislaatuisen headliner keikan! Bathoryn ja Moonsorrowin tyyliin uskollisella black/pagan -metallillaan kotimaista skeneä ravisuttanut bändi on herättänyt runsaasti mielenkiintoa myös ulkomailla. Harvoin ja valikoidusti keikkaileva Havukruunu on ’Havulinnaan’ sekä ’Kelle Surut Soi’ täyspitkiensä tiimoilta jakanut lavoja mm. Full Of Hellin, Nifelheimin sekä Hornan kanssa.

Illan toisena artistina nähdään kotimainen death metal -yhtye Decaying. Vanhan liiton Asphyxin sekä Bolt Throwerin tyyliin vannova yhtye viettää tänä vuonna 10-vuotisjuhlavuottaan. Suomen lisäksi myös Saksassa, Hollannissa ja Venäjällä keikkailut Decaying julkaisi viidennen levynsä, ‘Shells Will Fall’ toukokuussa FDA Recordsin kautta.

Illan avaa kotimainen death metal -yhtye CHURCH OF THE DEAD. Tuska festivaalin lavallakin soittanut yhtye on julkaissut vuosien saatossa useita EP:tä ja on julkaisemassa elokuussa ensimmäisen täyspitkänsä.

 

Tiivistämö

28.11.2020

Sörnäisten rantatie 22, 00540 Helsinki

Tapahtuman järjestää All Out Productions ja Helsingin kaupunki.

www.allout.fi / www.tiivistamo.fi

*

Lähde ja kuva: Event Marketing & PR, All Out Productions

Jax Diaries nauraa italialaisille stereotypioille ja coveroi biisillään Backsteet Boysia – katso video

Kuva: Jax Diaries

Italian Turinista tuleva alt rock/metal yhtye Jax Diaries julkaisi coverin pop-yhtye Backstreet Boysin kappaleesta “Everybody”. Videolla bändi tekee pilaa italialaisista stereotypioista. Osansa saa paavi, pizzaväki ja Silvio Berlusconi.

“As you all probably know Italy was one of the first countries to be severely affected by CoronaVirus. When the lockdown started we found ourselves stuck at my home because we were recording some of the tracks of the upcoming album at the “Riverside Hotel” kertoo yhtyeen laulaja Jaxon Pezzi “We decided before we entered Phase 2 of the COVID-19 pandemic to create something different and totally unexpected from a band like us. The goal was to try to bring back the smile on people’s faces with something funny, ridiculous and even blasphemous at times. We seriously hope this little video will help all of you guys to leave those horrible couple of months behind”.

Videon on ohjannut ja kuvannut Lucerna Films ja kappale äänitettiin Heavy Tones Studiolla.

Guarda il video:

https://youtu.be/yxdJwU7Yuj0

WEB | FACEBOOK | INSTAGRAM | YOUTUBE

*

Lähde: PR Lodge Agency Europe
Kuva: Jax Diaries

Brasilialainen Warred julkaisi uuden sinkun “Behind the Mask”

Kuva: Warred

Brasilian Sao Paulosta suuntaava heavy/thrashia soittava Warred on julkaissut tulevalta debyytiltään sinkun “Behind the Mask”, joka on yhtyeen ensimmäinen musiikkivideo.

“The song “Behind The Mask”, “portrays the worship of hypocritical icons in today’s status-driven society. The lyrics show the contrast and innocence of people who follow false idols and accept them regardless of their usurpation in their lives, taking into account lust and mediocrity as a parameter of success. “, kertoo yhtyeen laulaja Pedro Mion.

Katso video alta:

Yhtye netissä:

Facebook: https://www.facebook.com/WarredOficial/
Instagram: https://www.instagram.com/warredbr/
Spotify: https://spoti.fi/2GBDmKc
Bandcamp: https://warred.bandcamp.com/
Twitter: https://twitter.com/WarredBR

 

*

Lähde ja kuva: Warred

Mortyfear julkaisee toisen albuminsa lähes neljäntoista vuoden jälkeen – ensimmäinen single videon kera julkaistu

Promokuva: Corona

Tiedote 11.6.2020

Seinäjokinen Mortyfear on julkaisemassa myöhemmin tänä vuonna toista albumiaan, joka kantaa nimeä “Dystopia”. Levy sisältää kahdeksan uutta biisiä ja tarkempi julkaisuajankohta ilmoitetaan myöhemmin. Bändin debyyttilevy “God’s Skin” ilmestyi jo vuonna 2006 Darwin’s Scars levy-yhtiön toimesta.

Albumilta on tänään julkaistu ensimmäinen single ‘Delete’: https://youtu.be/ZT_vRbNSeeo

Vokalisti Janne Keskitalo kommentoi:
“Olemme erittäin innoissamme tulevan albumin ensimmäisen singlen julkaisusta.
Olemme työstäneet pitkään ja hartaasti musiikin parissa ja olemme kaataneet musiikkiimme kaiken, mitä me olemme. Musiikki kuulostaa kovalta ja voimakkaalta, mutta silti tunnelmalliselta, ja olemme hyvin ylpeitä siitä mitä olemme saaneet aikaan.
Delete ei ole se tyypillisin helposti lähestyttävä single. Kappale on raaka, äänekäs ja täynnä kaoottista energiaa. Delete on tarina siitä, kuinka pyrimme saavuttamaan loistomme maailmassa, joka perustuu petokselle ja kuinka me tätä kautta saavutamme osamme olla vain arvoton reikä tässä maailmassa. Kun me näemme kaiken merkityksettömyyden, on ainoa tarkoituksemme tulla poistetuksi.”

 

Singlen kansi: Riku Metsä-Ketelä
Kokoonpano:
Janne Keskitalo – laulu
Riku Metsä-Ketelä – kitara & koskettimet
Jorma Muhonen – kitara
Tapio Laitila – basso
Ville Kivimäki – rummut
Linkit:

 

*

Lähde: Inverse Records
Kuva: Corona

Torchia – The Coven (2020)

Tampereelta tuleva Torchia julkaisi odotetun kakkoslevynsä ”The Covenin” maaliskuun lopulla. Vuonna 2010 perustetun melodisen death metallin erikoisryhmän ”Of Curses and Grief” (2017) -debyytti esitteli lupaavan bändin, jolla oli vielä oppirahoja maksamatta. On mielenkiintoista kuulla, mitä äijät ovat saaneet parissa vuodessa aikaan.

Uutukaisen kappalemateriaali jää melko tasapaksuksi, eikä bändi tunnu saavan missään vaiheessa konettaan käyntiin. Koko ajan jää odottamaan, joko seuraavana tulisi sellainen isku, joka löisi levyn syvälle tajuntaan. Harmi kyllä, tälläista pelastavaa syvyyspommia ei tule vastaan.

”The Coven” jää pettymykseksi ja on harmittavan näkymätön sekä väritön albumi. Soittajien sekä laulajan osaaminen on debyytin tavoin hyvällä tasolla ja tuotanto on kunnossa. Kappalemateriaali puolestaan jää harmittavan mitäänsanomattomaksi ja paria nasevaa melodiapätkää lukuun ottamatta mennään syvällä harmaan massan seassa. Jatkossa tarvitaan nostetta reilusti lisää.

6+/10

Miika Manninen

1. Sky
2. Gallows
3. Moon, Rise!
4. Lord Of Dreams (Cult March)
5. Plague Peasant
6. Jäämaa
7. Memoirs
8. Astral Planes
9. Forever Blood

David Reecelta uusi musiikkivideo ”Judgement Day”

David Reece on julkaissut uuden musiikkivideon kappaleesta ”Judgement Day” viimeisimmältä soololevyltään ”Cacophony Of Souls”. Reece työsti albumin yhteistyössä ex- U.D.O. –kitaristi Andy Süsemihlin kanssa.

Lähde ja kuva: El Puerte Records

Ex-UFO kitaristi Paul Chapman on kuollut

Kuva: Hammerworld

UFO:ssa 1980-luvun alussa vaikuttanut kitaristi Paul ”Tonka” Chapman on kuollut 66-vuotissyntymäpäivänään 9.6.2020.

Kuoleman vahvisti Chapmanin poika tämän Facebook-sivuilla. 50 vuoden uransa jäähyväiskiertueella paketoivan UFO:n jäsenistä kyseessä on jo toinen kuolema reilun vuoden sisällä. Yhtyeen kosketinsoittaja ja kitaristi Paul Raymond menehtyi huhtikuussa 2019.

Chapman korvasi Gary Mooren Skid Row -yhtyeessä 1971 ja perusti myöhemmin 1970-luvulla Lone Starin. Hän soitti UFO:ssa ensimmäistä kertaa lyhyen jakson jo 1970-luvun puolivälissä ja liittyi bändiin pysyvästi Michael Schenkerin poistuttua riveistä 1978. Chapmanin kitarointia kuultiin yhtyeen vahvimpiin ja raskaimpiin teoksiin kuuluneilla levyillä ”No Place To Run” (1980), ”The Wild, The Willing And The Innocent” (1981), ”Mechanix” (1982) sekä ”Making Contact” (1983).

UFO Paul “Tonka” Chapmanin kanssa 1982. Kuva: Chrysalis

Myöhemmin Chapman perusti UFO-basisti Pete Wayn kanssa Waysted-yhtyeen, joka oli kasassa kahteen otteeseen 1980- ja 1990-luvuilla. Viimeiset vuodet hän opetti kitaransoittoa Floridassa ja teki satunnaisia musiikkiprojekteja.

R.I.P. Paul Chapman 1954-2020

Alta katseluun kitaristin parhaita esityksiä:

https://www.youtube.com/watch?v=nUqjTipdjuo

Kuva: Hammerworld

Mainos

Viimeisimmät:

Tulevana viikonloppuna Tuskassa esiintyvä “Ashes of Perishing” julkaisi Voidwalker -singlen

Tiedote 24.6.2026 Helsinkiläinen modernia metalcorea soittava Ashes of Perishing julkaisi uuden singlen Voidwalker. Yhtyeen mukaan ”Voidwalker on jatkoa narratiiville, jonka edellinen single Rapture aloitti. Se on sukellus ihmisyyden...

Seuraa

21,666FanitTykkää
2,794SeuraajatSeuraa
177SeuraajatSeuraa
0TilaajatTilaa