Koti Blogi Sivu 1363

Destined To Die julkaisi uuden singlen ”#NotMeToo”

Tiedote 17.5.2020

Helsinkiläinen melodinen heavy metal- yhtye Destined To Die julkaisi uuden singlen. Single kantaa nimeä ”#NotMeToo”. Se käsittelee sosiaalista mediaa, siellä syntyvää raivoa, sekä sen jälkiseuraamuksia. Uusi single on ensimmäinen julkaisu yhtyeen uudella kokoonpanolla. Luvassa on rockriffejä, moniäänisiä laulustemmoja sekä 80-luvun tyylistä kitaran vinguttelua.

Destined To Dien ensijulkaisu oli maaliskuussa 2018 julkaistu kahden kappaleen single ”I Close My Eyes”. Toukokuussa 2018 julkaistiin kokopitkä albumi ”Dig Your Own Grave”. Loppuvuodesta 2018 yhtye sai uuden kokoonpanon ja alkoi tämän myötä keikkailla ja luoda uutta materiaalia. Bändin sekä uuden singlen löydät seuraavista paikoista:

Kuva: Destined to Die – ”#NotMeToo”

Spotify: https://open.spotify.com/artist/6s28tnroN3vHUK7ZVgQGCc?si=kcCa16ncSaKV06qXwCdJyg

http://www.facebook.com/destinedtodie
http://www.destinedtodie.fi
http://www.instagram.com/destinedtodieofficial

Kokoonpano:
laulu & koskettimet – Zelda Jutila
kitara & laulu – Reima Maaniittu
rummut – Jouni Marttila
basso – Jaakko Veijonen

Kuva: Destined To Die

The Pretty Reckless julkaisi uuden sinkun “Death By Rock And Roll”

The Pretty Reckless
Kuva: The Pretty Reckless

Century Median talliin siirtynyt The Pretty Reckless on julkaissut uuden sinkun “Death By Rock And Roll”.

“In a lot of ways, this new album feels like a rebirth and our first single, ‘Death by Rock And Roll,’ represents that salvation that my favorite music brings me,” kertoo laulaja Taylor Momsen. “Rock is freedom and this song is about living life the way you want, and now that belongs to everyone who listens.”

Käy kuuntelemassa biisi linkin takaa:

https://music.youtube.com/watch?v=-f0H9xV2868&feature=share

 

TAYLOR MOMSEN ONLINE:

 

THE PRETTY RECKLESS ONLINE:

*

Lähde: Century Media
Kuva: The Pretty Reckless

Brittiläinen death metal -yhtye Decrepid julkaisi tietoja tulevasta levystään

Kuva: Decrepid

Brittiläinen death metal -yhtye Decrepid julkaisi tietoja tulevasta “Endless Sea of Graves” -levystään, joka julkaistaan 7.7.2020 (Xtreem Music).
Yhtyeen edellinen levy julkaistiin vuonna 2015. Kuuntele tulevalta levyltä “Phobos Descent”:

Decrepid
Uuden levyn kansitaiteen on suunnitellut puolalainen Zdzislaw Beksinski.

Biisilista:

1. Fields of Flesh
2. Phobos Descent
3. Armoured Apocalypse
4. Plagued by Mortality
5. Per Maleficium
6. Endless Sea of Graves

Decrepid: www.facebook.com/decrepid

*

Lähde: Against PR
Kuva: Decrepid

Avatarilta uusi biisi ja musiikkivideo

Kuva: Avatar

Ruotsalainen Avatar julkaiseen tänä vuonna uuden levyn “Hunter Gatherer” (Century Media) 7.8.2020 ja on julkaissut ensimmäisen kappaleen “Silence In The Age Of Apes” videon kera.

Visuaalista tyyliäänkin muuttaneen yhtyeen video katsottavissa alla:

Tulevan levyn biisilista:

  1. Silence in the Age of Apes
  2. Colossus
  3. A Secret Door
  4. God of Sick Dreams
  5. Scream Until You Wake
  6. Child
  7. Justice
  8. Gun
  9. When All but Force Has Failed
  10. Wormhole

LUE MYÖS: Metalliluola haastattelee Avatarin laulajaa Johannes Eckerströmiä

AVATAR netissä:

https://avatarmetal.com/

https://www.facebook.com/avatarmetal

https://www.instagram.com/avatarmetal/

https://twitter.com/avatarmetal

https://www.youtube.com/user/avatartube

*

Lähde: Century Media
Kuva: Avatar

Ragehammer julkaisee uuden levyn

Ragehammer
Kuva: Ragehammer

Puolalainen metalliyhtye Ragehammer on viimeistelemässä uransa toista albumiaan. Yhtyeen esikoinen “The Hammer Doctrine” julkaistiin neljä vuotta sitten.

Tulevan levyn nimi ja kansitaide julkaistaan myöhemmin.

Ragehammer lähtee “Blitz MMXX” -kiertueelle Vaderin, Mardukin ja Fallcien kanssa syyskuussa:

18.09. Poznań, U Bazyla*
19.09. Gdańsk, B90*
20.09. Łódź, Magnetofon*
22.09. Kraków, Kwadrat**
23.09. Lublin, Graffiti*
24.09. Białystok, Zmiana Klimatu**
25.09. Wrocław, A2**
26.09. Toruń, Od Nowa**
27.09. Warszawa, Proxima**

 

Ragehammer online
Facebook

Pagan Records online:

*

Lähde: Dominic Athanassiou
Kuva: Ragehammer

Nummirock järjestetään virtuaalisena

Kuva: Nummirock

Tiedote 15.5.2020

Nummirockin tuttu henkilökunta tulee tuottamaan teille huippuunsa viritettyä Nummirock-tunnelmaa festarialueelta neljän päivän ajan. Luvassa on siis perinteisen häröilyn lisäksi ehtaa Nummirock-ohjelmistoa krabulabingoineen ja rockjoogineen, joihin te tietysti osallistutte kotiympäristöönne rakennetuista leireistä. Paras leirirakennelma palkitaan!

Virtuaalifestivaali välitetään koteihinne Seinäjoen ammattikorkeakoulun kanssa yhteistyössä toteutettavana monikameratuotantona, niin keikat, haastattelut kuin oheisohjelmatkin. Tämän lisäksi Nummirockin koronan sulkemalta leirintäalueelta lähetetään 24h Zoom-lähetystä neljän päivän ajan, johon haluamme kotien pihoihin ja olohuoneisiin rakennetut nummileirit mukaan. Näin näemme toisemme koko ajan! Leireille annetaan myös omia ohjelmallisia vetovuoroja, jolloin eetterissä päätähtinä nähdään teidät, Nummifanit.

Pyydämme, että kunnioitatte meidän toivomusta pysyä tällä kertaa kotona, poissa festarialueelta, ja annatte meille mahdollisuuden luoda nummitunnelman teitä varten.

ÄLÄ TULE MEILLE, ME TULLAAN TEILLE!

Juhannuksena 17.-20.6.2020 Kauhajoen Nummijärvellä oli tarkoitus juhlia 34. Nummirock.
Tämän vuotiset ennakkoliput käyvät sellaisenaan ensi vuonna.
2021 Nummimirockin ennakkolippuja myyvät Tiketti ja Lippu.fi alkaen 138,50€ (+lippukauppakohtaiset palvelumaksut) kesäkuun loppuun saakka. Heinäkuun alusta lähtien neljän päivän ennakkolipun hinta on 148,50 (+palvelumaksut). Lipun hintaan kuuluvat auto- ja telttapaikka Nummirockin leirintäalueilla.

*

Lähde ja kuva: Nummirock

 

Sirkuit Preiker julkaisi debyyttisinglen ja musiikkivideon ”Heijastus”

Tiedote 16.5.2020

Sirkuit Preiker on suomenkielistä elektronista metallia esittävä yhden miehen yhtye, jossa Medeiasta parhaiten tunnettu Samuli Peltola liikkuu jossain sample-pohjaisen elokuvamusiikin ja teknisen kuolometallin rajamailla. Playground Music Finlandin kautta ilmestyvä debyyttisinkku “Heijastus” kertoo henkilökohtaisesta maailmanlopusta ja kuoleman kasvojen kohtaamisesta. Tuottajalupaus Jonne Soidinahon ja miksaajavelho Ville Hautaluoman myötävaikutuksella toteutettu projekti keskittyy luomaan tinkimätöntä äärimetallia toistaiseksi sinkkuformaatissa ja jatkossa vierailevien tähtien turvin.

Kenen muusikon sinä haluaisit kuulla Sirkuit Preakerin seuraavassa biisissä?

”Heijastus” musiikkivideo:

https://open.spotify.com/artist/2ULq24gkkdqBTnBuGSKtoX?si=1KxyulVJSnWQTDpbLgpL2g
https://www.facebook.com/sirkuitpreiker/
https://www.instagram.com/sirkuitpreiker/
https://twitter.com/sirkuitpreiker/

Kuva: Sirkuit Preiker

Ronnie James Dion ajatuksia uskonnosta ja kappaleidensa sanomasta – katso Metal: Headbanger’s Journey leikkaamaton haastattelu.

Sam Dunn sekä Banger TV julkistivat vuonna 2015 leikkaamattoman version 11 vuotta aiemmin kuvatusta Ronnie James Dion haastattelusta uusin kommentein. Kuvatusta materiaalista nähtiin alkuperäisessä “Metal: A Headbanger’s Journey”-dokumentissa vain lyhyt pätkä.

Vuonna 2010 kuollut Dio kertoo kotonaan Los Angelesissa tehdyssä haastattelussa mm. näkemyksiään uskontoon ja satanismiin sekä valottaa kappaleiden kuten “Holy Diver” taustaa ja merkitystä.

Katso haastattelu alta:

mheadbanger

Lähde: Sam Dunn
Kuva: Ann Summa/Getty Images

Dio – Lock Up The Wolves (1990)

15.5.2020 tuli kuluneeksi 30 vuotta Dion viidennen studiolevyn ”Lock Up The Wolvesin” julkaisusta ja heti perään 16.5. jo 10 vuotta siitä, kun Ronnie James Dio poistui keskuudestamme, joten on hyvä hetki palata takaisin vuoteen 1990 ja ottaa uudelleen käsittelyyn juhlia viettävä teos.

Vuonna 1990 Dio-leirissä oli tapahtunut melkoinen määrä muutoksia sitten 1987 ilmestyneen ”Dream Evil” -albumin, sillä kyseiseltä LP:ltä ”Lock Up The Wolvesille” ei päätynyt musisoimaan enää ketään muuta kuin nokkamies RJD. Ronnien yhdessä Tony Plattin kanssa tuottamalla levyllä kuullaan kokoonpano Simon Wright (rummut), Teddy Cook (basso), Jens Johansson (koskettimet) sekä tuolloin uusi löytö, vasta 18-vuotias kitaristi Rowan Robertson.

Albumi käynnistyy tuttuun Dio-tyyliin nopealla runttauksella a’la ”Stand Up And Shout”/”We Rock” eli ”Wild One”, joka on kohtalainen veto, mutta ei kappaletta voi missään nimessä verrata klassisiin Dio-levyn avauksiin. ”Born On The Sun” nostaa rimaa korkeammalle jyräten eteenpäin eeppisesti keskitempoisena. Samaa voidaan sanoa myös levyn ensimmäisestä ja ainoasta sinkkujulkaisusta, eli komean kertosäkeen omaavasta ”Hey Angelista”.

”Between Two Hearts” käynnistyy komealla introlla, mutta valitettavasti kappale ei onnistu lunastamaan alun lupauksia. ”Night Musicia” voisi kuvata patentoiduksi Dio-biisiksi. Sovitus toimii, kuten ammattimiesten teoksen pitää toimia, mutta kauas Dio-klassikoiden tasosta jäädään. Seuraavana kuultava levyn nimibiisi on sitten toista maata. Se ei nouse Dio-klassikoiden joukkoon, mutta toisin kuin edeltävä ”Night Music”, kappale jysähtää komeasti kuulijaan takaraivoon pakottaen antautumaan tarinan armoille.

”Evil On Queen Street” iskee kehiin jälleen patentoidun Dio-biisin, joka on tällä kertaa raskas sovitus. ”Walk On Water” tuo nopeampaa tempoa mukaan, mutta on valitettavasti keskinkertainen runttaus, joka tahtoo hukkua levyä vaivaavaan keskinkertaisen biisimateriaalin suohon kuten käy seuraavalle ”Twistedille”.

”Why Are They Watching Me” jatkaa edeltäjien keskinkertaista linjaa, onneksi levyn päättävä Dion omaelämänkerrallinen ”My Eyes” pelastaa paljon. Kappaletta voisi kuvata levyn toiseksi eeppiseksi nimibiisin ohella.

En ollut kuunnellut ”Lock Up The Wolvesia” kertaakaan tällä vuosituhannella ja suurin osa levyn biiseistä oli päässyt totaalisesti unohtumaan ennen tämän arvion pohjatyötä. Levy on tasokasta heviä, kuten Ronnie James Diolta voi aina odottaa. Valitettavasti albumin suurin ongelma on, että siltä puuttuvat tappobiisit. Yhtään varsinaista täysosumaa levylle ei ole päätynyt ja verrattuna kahteen ensimmäiseen Dio-albumiin (”Holy Diver” 1983 ja ”The Last In Line” 1984), yksikään ”Lock Up The Wolvesin” biisi ei olisi mahtunut noille kahdelle klassikolle mukaan. Biisimateriaali on valitettavan keskinkertaista.

Kappaleet esitetään tästä huolimatta todella komeasti ja pakko on todeta, suuri ansio tästä on Ronnie James Dion vertaansa vailla olevassa vokalisoinnissa, joka nostattaa myös tällä levyllä niskakarvat pystyyn. Nuori kitaristi Robertson on pätevä, mutta miehen soolot jäävät kauas Vivian Campbellin kolmella ensimmäisellä Dio-albumilla kuultavista komeista osuuksista. Suomalaisittain levyn mielenkiintoinen kuriositeetti on tulevan Stratovarius-kosketinsoittaja Johanssonin mukanaolo. Herra hoitaa tonttinsa ammattitaidolla, mutta koskettimet ovat levyllä pienessä roolissa enemmän tunnelmanluojana, joten mitään varsinaista ilotulitusta ei herralta kuulla.

Albumi tarjoilee ammattitaitoista, mutta sisällöltään keskinkertaista Dioa 30 vuoden takaa. Useampi biisi kuulostaa kuin sitä venytettäisiin paljon eväitä pitemmälle. Lieneekö syynä ollut siirtyminen LP-aikakaudesta CD-formaattiin ja sen mahdollistamat pidemmät levyn kestot? ”Lock Up The Wolvesin” 11 biisiä kellottavat nimittäin aikakaudelle pitkät 61 minuuttia.

7-/10

Ilkka Järvenpää

1. Wild One
2. Born On The Sun
3. Hey Angel
4. Between Two Hearts
5. Night Music
6. Lock Up The Wolves
7. Evil On Queen Street
8. Walk On Water
9. Twisted
10. Why Are They Watching Me
11. My Eyes

 

Ronnie James Dion viimeisestä konsertista videomateriaalia katsottavissa

Legendaarisen Ronnie James Dion viimeisestä konsertista on katsottavissa videomateriaalia.

Dio lauloi ammatikseen kuudella vuosikymmenellä nousten koko maailman tietoisuuteen Elfin ja Ritchie Blackmore’s Rainbown keulamiehenä 1970-luvulla. Myöhemmin Black Sabbathissa hän esiintyi kolmeen eri otteeseen ja vuodet 2007-2010 osana Heaven And Hell-kokoonpanoa, jonka kanssa teki viimeiseksi jääneen studioalbuminsa “The Devil You Know” vuonna 2009. Välissä Ronnie teki lukuisia levyjä oman Dio-yhtyeensä kanssa ja kiersi ahkerasti ympäri maailmaa aina viimeiseen elinvuoteensa saakka. Dio menehtyi vaikeaan vatsasyöpään 67-vuotiaana 16.5.2010. Vain muutamaa viikkoa aikaisemmin hän oli noussut lavalle lunastamaan Golden God-palkinnon ja oli palaamassa keikoille Heaven And Hellin keulilla seuraavana kesänä.

Dion kynästä ovat vuosien varrella syntyneet sellaiset heavy metallin kulmakivet, kuten “Stargazer,” “Heaven And Hell,” “Holy Diver” sekä “The Last In Line.” Alla Metalliluolan poimintoja vokalistin mittavasta tuotannosta sekä ”Children Of The Sea” ja ”Mob Rules”

Heaven And Hell ehti kiertää muutaman kuukauden “The Devil You Know” -albumin jälkeen viimeisen osuuden päättyessä Amerikkaan elokuussa. Alla katsottavissa videomateriaalia Dion viimeiseksi jääneestä konsertista Atlantic Cityssa 29.8.2009. Black Sabbath Onlinen toimesta on myös julkaistu video keikan jälkeisestä nimmarisessiosta. Rolling Stonen uuden artikkelin päätöskeikasta saa lukuun linkistä.

R.I.P. Ronnie James Dio.

https://youtu.be/42IRVe1jxXI

Lähde: Black Sabbath Online

Mainos

Viimeisimmät:

Seuraa

21,666FanitTykkää
2,794SeuraajatSeuraa
177SeuraajatSeuraa
0TilaajatTilaa