Metalliluola on päivittänyt ulkoasuaan uusien logon ja merkin. Suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Pete Alander, Bandmill. Pete toimii myös Metalliluolan toimituksessa, joten aihe oli tällä kertaa erityisen läheinen. Mainostoimisto Bandmill on erikoistunut etenkin metallimusiikin alalla toimijoiden eri tarpeisiin aina levynkansista logoihin. www.bandmill.net
Pete kommentoi uudistusta seuraavasti:
”Uudella logolla haluttiin hakea sekä perinteistä metallikulttuuriin viittavaa että katsahtaa miltä metallin tulevaisuus voisi näyttäytyä. Logon toivotaan elävän pitkän ja ansiokkaan metallielämän. Tyylitelty ja pirulliseksi muotoiltu symboli toimii Metalliluolan brändin ikonisoivana elementtinä ja piirtyvän mahdollisimman monen Luolan lukijan muistivihkoihin ja kokouspöytäkirjoihin.”
Myös Metalliluolan paidat tulevat saamaan kasvojenkohotusta…tässä mallia toimittajien tulevasta työasusta.
Levylautasella soi raskaamman musiikin osalta lähinnä black metal, Volbeat sekä Metallica. Läheinen suhde myös 90-luvun death metaliin. Levyhyllyjä täyttävät myös itärannikon hip hop - albumit. Työstä ja musiikista jäävä vapaa-aika kuluu kuntosalilla, lätkäkaukalossa, fudiskentän reunalla sekä customoidulla harrikalla kruisaillessa. Harrastuksiin lukeutuvat myös elokuvat, tv-sarjat, vinyylit ja lukeminen. - Fire Walk With Me-