Koti Blogi Sivu 655

Conjurerin keikka Bloodstockista 2021 katsottavissa

kuvakaappaus

Conjurerin keikka Bloodstockista 2021 katsottavissa:

Lähde: Bloodstock

Anvil julkaisee uuden levyn ”Impact Is Imminent” toukokuussa

Biisit: 01. Take A Lesson 02. Ghost Shadow 03. Another Gun Fight 04. Fire Rain 05. Teabag 06. Don´t Look Back 07. Someone To Hate 08. Bad Side Of Town 09. Wizard´s Wand 10. Lockdown 11. Explosive Energy 12. The Rabbit Hole 13. Shockwave 14. Gomez

Anvil julkaisee uuden levyn ”Impact Is Imminent” 20.5.2022. Kyseessä on kanadalaisyhtyeen 19. albumi.

Levyn biisilista:

  1. Take A Lesson
  2. Ghost Shadow
  3. Another Gun Fight
  4. Fire Rain
  5. Teabag
  6. Don´t Look Back
  7. Someone To Hate
  8. Bad Side Of Town
  9. Wizard´s Wand
  10. Lockdown
  11. Explosive Energy
  12. The Rabbit Hole
  13. Shockwave
  14. Gomez

Lähde: AFM

Uusia albumeja kuunteluun artisteilta Sargassus, Aloys A. Raven ja Karzahni

Tarjolla uusimpia albumeja.
Tarjolla uusimpia albumeja.

Sargassus

Sargassus-yhtyeen EP ”The Albatross” kuunneltavissa

 

Biisit:

1. Steeping Out of Time

2. Canine Passage

3. The Albatross

Yhtye:

  • Guitars – Teemu Leskinen
  • Drums – Matias Rokio
  • Bass – Aelian Hallaji
  • Vocals – Matias Stenman

Cover art by Matias Stenman. Mix and Master by Antti Turpeinen.

Lähde: Sargassus


Aloys A. Raven

Aloys A. Raven -yhtyeen uusi levy “The World of Perversity” kuunneltavissa:

Biisit:

  1. Betsu No Jibun (別の自分)
  2. Yokujō No Dorei (欲情の奴隷)
  3. Kurai Mori No Rankō (暗い森の乱交)
  4. The Freshest Flesh It Savors Alive
  5. Yūwaku (誘惑)
  6. Gōkan No Katsubō (強姦の渇望)
  7. Waltz Of The Twisted Tongues
  8. Daitai (大腿)
  9. The Young Exorcist
  10. Consumed in Obedience, Devoured in Submission
  11. Chissoku To Kairaku (窒息と快楽)
  12. White Sap On Torn Books And Broken Teacups
  13. Undressed And Eaten
  14. Waisetsu (猥褻)

Linkit:

Lähde: Aloys A. Raven


Karzahni

Karzahnin uusi EP “Karzahni” kuunneltavissa:

Biisit:

1….as Annona fed

2.Eaters of life

Buy Digital: https://karzahni.bandcamp.com/

Karzahni:

https://www.instagram.com/karzahniband/

Lähde: Karzahni

Uusia singlejä yhtyeiltä Private Affair, SulfuriS, Remains of Destruction, Demonztrator, Torp

Tarjolla uusimpia singlejä.
Tarjolla uusimpia singlejä.

SulfuriS

SulfuriS julkaisi uuden singlen ”Corruption”.

Yhtyeen linkit:

Instagram: https://www.instagram.com/sulfuris_band/

Facebook: https://www.facebook.com/sulfuris

Lähde: SulfuriS


Remains of Destruction

Remains of Destruction julkaisi uuden singlen “Mankind’s Bequest”:

  • Song by: Saalas Ruokangas
  • Lyrics by: Saalas Ruokangas

Yhtye:

  • Jesse Yrjölä – (Vocals/Bass/Orchestration/Recording/Mastering)
  • Timo Pelkonen – (Guitars/Backing Vocals)
  • Saalas Ruokangas – (Guitars/Orchestration/Backing Vocals)
  • Janne Ollikainen – (Drums)
  • Osmo Lassila – (Orchestration/Keys)
  • Jaakko Saloranta – (Bass/Backing Vocals)
  • Esa Orjatsalo – (Mixing)

Lähde: Remains of Destruction


Torp

Torp julkaisi version Alex Harvey Band -kappaleesta ”Hammer Song”:

Lähde: Torp


Demonztrator

Demonztrator julkaisi uuden singlen “Acid Remains” albumiltaan ”Sinister Forces of Hatred”.

Video: https://www.facebook.com/boddahstudio

Demonztrator:

  • Jari Hurskainen – Vocals
  • Timo Ahlström – Guitar
  • Jörgen Reinholm – Guitar
  • Jukkis Lappalainen – Bass
  • Seppo Tarvainen – Drums

Lähde: Demonztrator


Private Affair

Private Affair julkaisi uuden lyriikkavideon ”The One That Got Away”.

Yhtye:

  • Robert Stray – Vocals, guitar, synth(recording).
  • Juho Liukku – Guitar
  • Kalle Oinonen – Bass
  • Santeri Lehtinen – Drums (Session Drummer)

Lähde: Private Affair

W.A.S.P.:in Lyceum-keikka vuodelta 1984 katsottavissa

W.A.S.P.:in Lyceum-keikka vuodelta 1984 yhtyeen toimesta katsottavissa.

Lähde: W.A.S.P.

Krokus – One Vice At A Time (1982)

Käkikellomaan rokkikone Krokus julkaisi kuudennen studioalbuminsa ”One Vice At A Time” tasan 40 vuotta sitten ja kyseessä oli isku vyön alle parissa mielessä. Levy sai julkaisunsa aikoihin lokaa niskaansa kriitikoilta, jotka mielsivät bändin täysin AC/DC-klooniksi. Yhtyeen ilmaisu oli heidän mielestään näköalatonta ja Australian jättiä kopioivaa. Krokus ei ollut kritiikistä moksiskaan ja teilasi jutut sanomalla, että kyseessä oli LP, jota AC/DC ei koskaan levyttänyt. Samalla se on yksi julmettu hard rock -pakkaus ja riffimyrsky, josta bändi voi olla ylpeä vielä kiikkustuolissa.

Kokoonpano meni albumia valmistellessa uusiksi, kun alkuperäiskitaristi Tommy Kiefer joutui jättämään heroiiniaddiktionsa vuoksi leikin sikseen kesken edellisen ”Hardware” -kiertueen. Surullinen niitti tarinalle on, että hän päätti päivänsä jouluaattona 1986, koska ei saanut riippuvuuttaan poikki. Kieferin tilalle saatiin pätevä mies Mark Kohler, joka hääräsi Krokuksen kitaristin tontilla aina hamalle 1990-luvulle saakka ja teki vielä comebackin bändiin 2010-luvulla.

Jos levy lähtee käyntiin räminällä eli kuin yhtye soittaisi livetilanteessa ja rymistelisi itseään valmiiksi ensimmäiseen täsmäiskuun, ollaan oikeilla jäljillä. ”Long Stick Goes Boom” tärähtää käyntiin juuri näin, eikä biisi paljon esittelyjä kaipaa. Kyseessä on yksi Krokuksen tunnetuimmista veisuista, jonka kertosäe jää päähän soimaan pitkäksi aikaa. Kappale on pirullisen yksinkertainen näppäilevine kitaroineen ja hiipivine laulumelodioineen, jotka räjähtävät täyteen lentoon kertosäkeen päästessä käyntiin. En ihmettele, että bändi sisällytti biisin vakionumeroksi keikoilleen sen ilmestymisen jälkeen, niin tehokas se on.

Tämän jälkeen tuleva raita on aina altavastaajan asemassa; oli se mikä tahansa ja tästä kohtalosta saa kärsiä ”Bad Boys, Rag Dolls”. Tempoltaan rivakampi biisi svengaa uhmakkaasti ja kertosäe on juuri sopivan törkyinen meininkiin nähden. Vokalisti Marc Storace lataa kuin Bon Scott vainaa konsanaan ja tässä on boogie kohdillaan alusta loppuun.

Playin´ The Outlaw” on mielenkiintoinen ja perhanan hieno veto. Länkkäriteemainen biisi sisältää hauskan intron, joka on täysin irrallaan lopun rakenteeseen nähden, mutta se luo sopivan western moodin, jonka kautta sanoma aukeaa paremmin. Letkeällä puolitempolla eteenpäin jyskyttävä rock huipentuu todella kovaan kertosäkeeseen, joka saattaa sisältää Krokuksen levytyshistorian korkeimmalta kulkevan lauluosuuden. Voi vain kuvitella miltä Storacen naama on laulukopissa mahtanut näyttää, kun hän on huutanut tätä keuhkojensa täydeltä. Tähän kappaleeseen muuten liittyy omakohtainen kokemus, kun rockretkueemme Wolfchild veti sävellystä keikoilla. ”Playin’ The Outlaw” oli huikeaa vetää livenä ja kertosäe sai jengin huutamaan mukana sekä laulajan naaman punoittamaan muun kuin alkoholin voimasta. Oi niitä aikoja.

To The Top” on vinyylin A-puolen päättävä seesteisempi biisi, joka on jollain tapaa hypnotisoiva. Pääosassa on Storace, jolle on tehty tilaa rakentamalla säkeen alle sopivan ilmava kitarakuvio. Melodinen kertosäe ja komea kitarasoolo kruunaavat sovituksen ja tämän jälkeen kelpaa vinyylin puolta kääntää, niin hieno A-puoli oli kyseessä.

B-puolen starttaa shufflebiitin omaava ”Down The Drain”, joka kuulostaa enemmän AC/DC:ltä kuin AC/DC itse. Vaikka kappale ei sisällä mitään merkittävää melodista koukkua, se jytää menemään kuin lentokoneesta alas kompuroiva Suomen lätkämaajoukkue kullat kaulassaan. Tasaisen varmasti.

Guess Who:lta lainattu ”American Woman” on albumin toiseksi tunnetuin esitys ja se onnistuu bändiltä kuin viskinjuonti Bon Scottilta. Biisi saa Krokus-käsittelyn ja tamppaa menemään itsepäisesti alusta loppuun. Itse en tätä levyn kärkikahinoihin nostaisi, mutta ymmärrän kyllä heitä, joille tämä on tärkeä. Se on helppoa kuunneltavaa ja jää päähän soimaan. Mikäli biisistä tykkää niin kannattaa tarkistaa alkuperäistulkinnan lisäksi myös Lenny Kravitzin versio.

”I’m On The Run” lyödään käyntiin rumpubiitillä, johon kitaroiden on helppo lähteä mukaan. Kappale on mallia perus niin hyvässä kuin pahassa. Mikään ei ole pielessä, mutta mieleen tämä ei tahdo jäädä. Mukana muuten vierailee taustalaulussa Bruce Dickinson, mutta herra on miksattu on niin alas, että saa olla melkoiset kultakorvat, jos tuon kuulee.

Komeasti alkanut albumi alkaa loppua kohden lipsua ladulta eikä ”Save Me” tuo tilanteeseen parannusta. Jälleen jolkottavalla biitillä etenevä sovitus ei tuo yllätyksiä millään saralla ja kulkee yhdestä korvasta sisään sekä toisesta ulos kuin tyhjä hiilivaunu kaivostunnelissa.

Rock’n’Rolliksi” ristitty päätösraita alkaa millä muulla kuin suoraan Led Zeppelinilta varastetulla rumpuintrolla edellisen vuosikymmenen kuninkaiden samannimisestä klassikosta. Kappaleen olisi voinut jättää idean asteelle, sillä nyt on ruuti vähissä ja ”Rock’n’Roll” saa albumin huonoimman raidan tuomion. Laulumelodia on todella köyhä ja kertosäe mitäänsanomaton. Soittajat eivät tunnu syttyvän liekkehin. Biisissä on myös todella eriskummallinen lopetus, jota ei pysty kuvailemaan. En tosin kehota sitä kuuntelemaan. Jos yhden biisin olisi saanut levyltä heittää pois, se olisi tämä. Nyt tulee outo myötähäpeän tunne, kun tätä kuuntelee. Onneksi puolen voi aina kääntää ympäri ja antaa kunnon rockin soida kovaa.

Vaikka B-puolella taso loppua kohden laskee, kokonaisuus jää silti selvästi plussan puolelle. Taito kirjoittaa tarttuvia kitarariffejä ja melodisia laululinjoja oli hyvin hanskassa. Ei uskoisi levyä kuunnellessa, että Krokus oli alun perin progressiivista rockia soittanut bändi, jonka tyylisuunnan muutos kitaravetoiseen hard rockiin 1980- luvun taitteessa nosti heidät suoraan isoille areenoille sekä suuren yleisön tietoisuuteen. Tosin ”One Vice At A Timen” jälkeen tätä suuntaa korjattiin ja vuonna 1983 bändi julkaisi tyystin erilaiselta kuulostavan albumin ”Headhunter”, mutta se on jo toinen juttu se. Krokus jaksaa edelleen ja jäähyväiskiertue ”Adios Amigos” saattaa hyvin saada päätöksensä jossain lähimaastossa, kun koronaviruskirous lopullisesti hellittää otteensa.

7½/10

Tomi Nousiainen-Gunnar

1.Long Stick Goes Boom
2.Bad Boys, Rag Dolls
3.Playin’ The Outlaw
4.To The Top
5.Down The Drain
6.American Woman
7.I’m On The Run
8.Save Me
9.Rock’n’Roll

In Aphelion julkaisi uuden musiikkivideon ”Requiem”

In Aphelion julkaisi uuden musiikkivideon ”Requiem” tulevalta albumiltaan ”Moribund”.

Linkit:


Lähde: Edged Circle Productions

Insomniumin livevideo Meh Suff! Metal-Festival 2021 katsottavissa

kuvakaappaus

Insomniumin livevideo Meh Suff! Metal-Festival 2021 katsottavissa:

Lähde: Lumbago Productions

Udo Dirkschneider coveroi Queenia – kuuntele ”We Will Rock You”

Tiedote 25.2.2022

Mies joka ei juurikaan esittelyjä kaipaa, Udo Dirkschneider, legendaarisen Accept -yhtyeen perustaja, julkaisee uuden albumin nimeltään My Way, huhtikuun 22. päivä. Albumi sisältää 17 coverversiota Udolle henkilökohtaisesti tärkeistä kappaleista.

Pitkäsoiton ensimmäinen single on Queen-yhtyeen klassikko We Will Rock You -hitti, jonka versiolle itse Brian May on antanut hyväksyntänsä. Katso kappaleen musiikkivideo tästä.

Queen osoitti meille kaikille kuinka monipuolinen yhtye voi olla. Queen on ollut ensimmäisiä suosikkiyhtyeitäni ja inspiroinut minua musiikillisesti tähän päivään saakka”, kommentoi Udo.

My Way -albumin 17 kappaletta kätkee taakseen henkilökohtaisia tarinoita Udon uran varrelta, ja kappaleiden sovitukset ovat varsin yllätyksellisiä. My Way ilmestyy Atomic Fire Recordsin kautta 22. huhtikuuta 2022.

01. Faith Healer (Alex Harvey)
02. Fire (Crazy World Of Arthur Brown)
03. Sympathy (Uriah Heep)
04. They Call It Nutbush (Tina Turner)
05. Man On The Silver Mountain (Rainbow)
06. Hell Raiser (The Sweet)
07. No Class (Motörhead)
08. Rock And Roll (Led Zeppelin)
09. The Stroke (Billy Squier)
10. Paint It Black (Edit Version)
11. He’s A Woman, She’s A Man (The Scorpions)
12. T.N.T. (AC/DC)
13. Jealousy (Frankie Miller)
14. Hell Bent For Leather (Judas Priest)
15. We Will Rock You (Queen)
16. Kein Zurück (Wolfsheim)
17. My Way (Frank Sinatra)

UDO DIRKSCHNEIDER online:
www.udo-online.com
www.facebook.com/udoonline
www.instagram.com/u.d.o.official
www.twitter.com/udoonline
www.youtube.com/udotubetv
https://label.atomicfire-records.com/project/udo-dirkschneider/

Lähde: Katja Vauhkonen

Pian pörisee taas – Vastus Klubi tapahtumat saavat jatkoa maaliskuussa

Tiedote 22.2.2022

Vastus Klubit ovat pörinään, psykedeliaan, doom metaliin ja muuhun marginaalisempaan musiikkiin keskittyneitä tapahtumailtoja. Klubit saivat avauksensa viime vuoden lokakuussa, jolloin juhlistettiin jo toistakymmentä vuotta skenessä vaikuttaneen psyke/fuzz rock -yhtye Craneiumin levyn julkaisua. Nyt klubi-iltamat saavat jatkoa Helsingissä ja Kuopiossa kuuden yhtyeen voimin.

”Ensimmäiset klubi-illat saivat erittäin positiivisen vastaanoton niin yleisön kuin esiintyjienkin puolelta, joten on hienoa jatkaa hyvän alun saaneen konseptin parissa. Lavalle nousee tälläkin kertaa tasokkaita bändejä, jotka ansaitsevat ehdottomasti enemmän jalansijaa Suomen raskaamman rockin musakentällä. Kannattaa tulla paikalle tarkastamaan kuinka kovatasoinen skene on tarjolla myös kotimaassa”, tuottaja Kimmo Partanen kertoo tapahtumista.

Alkaneen vuoden ensimmäinen klubi-iltama järjestetään Helsingin Lepakkomiehessä lauantaina 19.3., jolloin lavalle nousee harvemmin pääkaupunkiseudulla nähty progressiivista doom metalia soittava tamperelainen Sapata. Illan kattauksen täydentää helsinkiläiset yhtyeet – sludgen ja stonerin välimaastossa väijyvä Zombie Eater sekä kosmista doomia runnova  -yhtye. Klubi saa jatkoa toukokuussa myös Kuopion Sawohouse Undergroundilla kolmen bändin voimin.

Tarkemmat tiedot tulevista tapahtumista löytyvät Vastus Klubin nettisivuilta.

Tulevat tapahtumat:

19.3.2022 Lepakkomies, Helsinki

Sapata, Zombie Eater ja 

6.5.2022 Sawohouse Underground, Kuopio

Einvigi, Thermate ja Slowenya

Vastus Klubi netissä:
https://www.vastusklubi.fi/
https://www.facebook.com/vastusklubi/
https://www.instagram.com/vastusklubi/


Lähde: Vastus Promotions

Mainos

Viimeisimmät:

Seuraa

21,666FanitTykkää
2,794SeuraajatSeuraa
177SeuraajatSeuraa
0TilaajatTilaa