Facebook on viimeisien vuosien aikana muuttanut uutisvirran näkyvyyttä aina vain enemmän ihmisten sosiaalisen vuorovaikutuksen suuntaan. Tämä on vaikuttanut mm. yritys- ja mediasivustojen julkaisujen orgaanisen näkyvyyden huonontumiseen. Nyt viimeinen päivitys helmikuun alusta on alentanut ”yrityssivustojen” näkyvyyttä entisestään.
Facebook on toiminut vuosien aikana ilmaisena markkinointikanavana lukuisille yrityksille ja yhdistyksille. Yhtiön tavoitteena onkin muutosten jälkeen saada yritykset maksamaan julkaisujen näkyvyydestä Facebookin uutisvirroissa. Metalliluolan sekä monien muiden musiikkimedioiden toiminta perustuu talkootyöhön, eikä markkinointibudjettia ole loputtomasti käytössä.
Miten tämä vaikuttaa Metalliluolan lukijoihin? Yksinkertaisesti siten, että julkaisumme eivät tavoita lukijoitamme entiseen malliin. Metalliluolan tavoitteena on ollut perustamisestaan lähtien tarjota ajankohtaisia uutisia, arvioita ja raportteja lukijoillemme. Yhteistyökumppaneiden kanssa järjestetyt kilpailut ovat olleet myös osa toimintaamme, unohtamatta pienempien yhtyeiden esilletuomista.
Miten saat edelleen tuoreimmat julkaisumme esille Facebookin uutisvirrassa? Facebook-sivuiltamme löytyy ylhäältä ”Seurataan” välipainike, josta avautuu lisävaihtoehtoja. Sinun tulee painaa ruksi kohtaan ”Katso ensin” ja ”Korosta julkaisuja”. Näin varmistat, että julkaisumme näkyvät uutisvirrassasi jatkossakin. Toinen vaihtoehto on tulla Facebookin kautta suoraan sivuillemme (www.facebook.com/metalliluola)
Ihmisten kiire ja sometulva hankaloittaa metallimaailman tapahtumien seuraamista, joten parhaiten pysyt mukana tulemalla suoraan verkkosivuillemme www.metalliluola.fi.
Metalliluolan uutistoimitus. Tällä hetkellä uutisia ja tiedotteita julkaisevat Ville Krannila, Pete Alander, Mikko Huuhka ja Joni Renko.