Yngwie Malmsteen julkaisi uuden singlen “(Si Vis Pacem) Parabellum” tulevalta levyltään ”Parabellum”.
Kitaristi kommentoi kappaletta:
”(Si Vis Pacem) Parabellum is a piece of great difficulty. Octave arpeggios it is very satisfying to apply this extremely challenging violin technique to my own composition. Starting in B harmonic minor, it transposes to D natural major and then into F# Phrygian. It is a natural flow within the chord progression of relative keys and modes.
It was very challenging and exciting to perform this piece and I hope you enjoy it as much as I do.”
Levyn kansitaiteen on tehtaillut David Banegas ja alkuperäinen teos huutokaupataan myöhemmin. Tuotot menevät hyväntekeväisyyteen.
Running Wild julkaisee uuden albuminsa 29.10.2021. Ensimmäinen single julkaistaan 13.8.2021. Yhtye julkaisi tulevan albuminsa nimen ”Blood On Blood” sekä vilauksen tulevasta kansitaiteesta.
”Finally we can reveal the title of the upcoming RUNNING WILD album. The title will be ”Blood On Blood”! The album will be released on October 29th 2021, the presale will start on July 30th and the first single will drop on August 13th! In the picture you can see the captain showing us a glimpse of the cover! We are excited….are you too?”
Brittiläinen progemetalliyhtye Threshold on siirtynyt Thin Ice Studiolle Surreyhin äänittämään jatkoa yhtyeen 2017 albumille ”Legends of the Shires”.
Kitaristi Karl Groom kommentoi: ”After not seeing the rest of the band for the longest time I can recall, it’s great to be spending time together making music again. A new THRESHOLD album is always special for the band, but this will mean a lot after recent events.”
”Legends Of The Shires” albumille paluun tehnyt vokalisti Glynn Morgan kertoo: ”It’s an absolute buzz meeting up with the guys again and totally exciting to be getting going again. The whole ’Legends’ journey was just so cool and it was awesome to be part of it, I just can’t wait to do it again!”
Kosketinsoittaja Richard West jatkaa: ”It’s all coming together beautifully and sounding better than ever. If ’Legends Of The Shires’ had a slightly darker, moodier older brother then this would be it.”
Yhtyeen toistaiseksi nimetön albumi näkee päivänvalon alkuvuodesta 2022. Levyn julkaisee Nuclear Blast Records.
THRESHOLD on:
Glynn Morgan – Vocals
Karl Groom – Guitar
Richard West – Keyboards
Steve Anderson – Bass
Johanne James – Drums
Kun ajattelee bändejä, joiden suosio kasvoi kuin merilevä valtamerialuksen kyljessä aina uuden albumin ilmestyttyä, tulee aina mieleen Def Leppard. Sheffieldissä, Englannissa vuonna 1977 perustettu yhtye julkaisi vuonna 1980 debyyttinsä ”On Through The Night”. Ajoituksellisesti se osui nappiin, sillä New Wave Of British Heavy Metal oli vyörymässä lujaa ostavan kansan tietoisuuteen ja debyytti lukeutui tämän joukon julkaisuihin.
Metallipäät ottivat bändin avosylin vastaan ja ostivat levyä niin paljon, että sijoitus brittien Top 15:sta ansaittiin. Tyyliltään albumi oli rouheaa kitarariffien siivittämää hard rockia, joka toimi hienosti, mutta ilmiselvää hittibiisiä siltä ei vielä irronnut. Tilanne tulisi muuttumaan, kun albumin seuraaja ”High ’n’ Dry” ilmestyi kesällä 1981.
Def Leppard kiersi debyyttinsä tiimoilta ahkerasti ja onnistui herättämään erään huomattavan tärkeän ihmisen mielenkiinnon. Robert John ”Mutt” Lange ei juuri esittelyjä kaipaa, mutta sanotaan nyt vaikka, että hän on sattunut tuottamaan mm. AC/DC:n ”Back In Blackin” tuhdit soundit. Kyseessä on maailman toiseksi suurimmat myyntiluvut omaava albumi. Kun kättä lyötiin päälle ja Mutt sai kuultavakseen Def Leppardin tulevan levyn materiaalia, alkoi bändin tulevaisuus kristalloitua. Joukossa oli nimittäin yksi raita, johon Lange kiinnitti erityistä huomiota, mutta palataan siihen hieman myöhemmin.
”High´n´Dry” on yhtä kitarariffien ilotulitusta, joista heti kärkeen on laitettu yksi kovimmista. ”Let It Go”:n riffi on todellinen korvakarkki, joka potkaisee heti nivusiin. Ovelasti hieno säemelodia kulkee rauhallisemmissa vesissä, kunnes päästää koko ryhmän laulamaan kertosäettä vokalisti Joe Elliottin seuraillessa toimintaa loitommalta. Raita on pirullisen osuva avaus tälle albumille, eikä sitä oikein voi kuvitella muualle kuin heti kokonaisuuden kärkeen. Kertosäe jää mylläämään aivolohkoon, eikä tahdo poistua sieltä edes seuraavana tulevan ”Another Hit And Runin” täyttäessä korvakäytävät. Tyyliltään ja rakenteeltaan se sijoittuu samalle akselille ”Let It Go”:n kanssa ollen piirun verran rivakampi. Kitaroille on annettu taas tilaisuus loistaa, ja ne ovat tässä se suola ja sokeri.
Toinen asia missä Mutt Langen panos kuuluu ovat kertosäkeet sekä taustalauluköörit. Jälleen koko kööri hoilaa ”Hit And Run!” ja tulee erittäin adrenaliinin täyttämä fiilis. Bändi piiskaa kuulijan sellaiseen mielentilaan, jossa se on valmis ottamaan nyt vastaan lähes mitä tahansa ja tämän on herra tuottajan pallilla varmasti pannut merkille. Ovelasti kierroksia tiputetaan hitusen kun nimibiisi käynnistyy valmistaen kuulijaa siihen mitä tuleman pitää. ”High ’n’ Dry” pätkii kitarariffiltään kuin AC/DC:n ”Highway To Hell” tai Freen ”All Right Now” ja juuri siihen raidan viehätys kertosäeköörin ohella perustuu. Biisi on oikea oodi biletykselle ja alkoholin väärinkäytölle, jolle molemmat yhtyeen kitaristit omistautuivat jatkossa täysin. Toinen heistä menetti pestinsä Def Leppardissa ja toinen henkensä 10 vuotta myöhemmin. Fanit tietysti nämä tapahtumat tietävät, mutta niille joille tämä oli yllätys kehotan katsomaan vaikka bändistä tehdyn elokuvan ”Hysteria – The Def Leppard Story”. Menestyksellä oli hintansa ja harva yhtye on joutunut maksamaan siitä yhtä kovan hinnan kuin Def Leppard.
Mitä siihen menestykseen tulee, niin seuraana tuleva ”Bringin’ On The Heartbreak” sen aloitti. Tämä oli se raita, johon Mutt Lange kiinnitti huomiota, sillä hän erotti biisissä hitin ainekset. Surumielinen ja tunteellinen balladi oli tässä vaiheessa uutta maaperää Leppardille, joka oli kovan hard rock -retkueen maineessa. Kyseessä on ehdottomasti albumin helmi sen upeista kitaramelodioista ja timanttisesta kertosäkeestä johtuen. ”Hysteria”-leffassa on hieno kohtaus, jossa Lange laulattaa Elliottia ja pakottaa tämän laulamaan kertosäettä korkeammalta. Tämä toi biisiin uuden ulottuvuuden sekä tunnelatauksen. Raitaa on vaikea sanoin kuvailla, se pitää kuulla ja kokea. Biisistä kuvattiin myös musiikkivideo, joka pääsi vasta aloittaneen MTV:n ensimmäisinä videoina toistoon.
A-puolen viimeinen esitys ”Switch 625” oli kitaristi Steve Clarkin säveltämä instrumentaali, joka linkittyy vahvasti ”Bringin’ On The Heartbreakiin”. Balladin päättyessä kitara jää soimaan, tämäb päälle basisti Rick Savage alkaa soittaa jumputtavaa bassokuviota, kunnes kuuluisat kitarat alkavat laulaa vastustamatonta melodiaa. Tähän olisi mahdotonta edes kuvitella laulua, saati kertosäettä, sillä kaikki on varattu kitaroiden harteille. Rivakka raita on kolmen minuutin kestollaan albumin lyhyin, mutta yksi tarttuvimmista. Onneksi bändi soittaa biisikaksikkoa keikoillaan, tosin niiden järjestys on käännetty toisin päin.
Hurmoksellisen A-puolen jälkeen kuulija ei voinut vuonna 1981 kuvitella mitä B-puolelta löytyisi, sen verran jauhot suuhun tuon kovan viisikon jälkeen on varmasti mennyt. Itse olisin varmaan pyöräyttänyt puolen vielä ainakin toistamiseen läpi, kunnes uteliaisuus olisi vienyt voiton.
”You Got Me Runnin’” ei petä odotuksia. Rauhallisemmalla tempolla etenevä biisi pelaa jälleen samoilla eväillä kuin a-puolen rokkiveisut. Hitosti alkaa jalka vipata ja sormet naputtamaan tahtia kun tämä soi, mikä on varma merkki siitä, että oikeilla vesillä ollaan. Def Leppard ja Mutt Lange pelaavat varman päälle, sillä kunnon kitararock on aina kunnon fiiliksen nostattaja, jota vinyylin puolen alkuun vaaditaan.
”Lady Strange” ei häviä tässä seurassa piirua vaan jälleen on kyseessä todella tarttuva sekä melodinen sovitus, jota bändi oli veivannut keikoilla jo pitkään. Jotain pirullisen tarttuvaa tässä biisissä on ja kertosäettä tekee vain mieli laulaa mukana, vaikka se simppeli on. Ovelasti on rakennettu myös kitarasoolon jälkeinen b-osa, jossa Elliott heittää jatkoa tulkitsemastaan oudosta naisesta:
”Taking love from you is like taking candy from a baby, but lady strange there is no stranger lady. Just you! And me! We make love! Good love!”
Debyytilleen bändi ei kirjoittanut nimikkobiisiä… vai kirjoittiko? Sellaista ei siltä löytynyt, mutta kummallisesti ”High ´n´ Drylta” löytyy ”On Through The Night” -niminen kappale. Se myös kuulostaa siltä, että sävellys saattaisi olla peruja debyyttialbumin sessioista, sillä sen verran rujompi se muun biisikavalkaadin joukossa on. Tosin tämä voi johtua vain siitä faktasta, että ei voida puhua hienosta kertosäkeestä tai edes komeasta kitarakuviosta. Ikävä kyllä kappale putoaa täytemateriaalin karsinaan.
Se tulee usein skipattua, jotta pääsee kuulemaan ”Mirror Mirror (Look Into My Eyes)” – biisin sulosointuja. Jälleen on käsillä, raita jossa toimii kaikki. Kappalerakenne on viimeisen päälle mietitty ja toteutettu. Lange on istunut komentokeskuksessaan ja piiskannut bändiä kovempaan iskuun. Bändi on menettänyt hermonsa ja rynnänyt läheiseen baariin kumoamaan turhautumisen sekä kiukun alas kurkuistaan. Noin se on saattanut mennä, mutta lopputulos on mahtavaa kuultavaa.
Itse nostaisin tämän kappaleen lähes ”Bringin’ On The Heartbreakin” tasolle ja olisin säästänyt sen albumin päätökseksi. Nyt sinne on ikävä kyllä jäänyt toinen täytepala ”No No No”, joka pelaa pitkälti samoin eväin kuin ”On Through The Night”. Menoa ja meininkiä biisissä kyllä piisaa, mutta jokin tässä klikkaa. Syynä ovat tietenkin sävellykset, joiden seuraan se on joutunut. Ne ovat niin kovia, että tiputtavat tämän armotta jonon hännille. Bändi on varmasti tykännyt vetää tätä livenä, sillä biisi on rivakka ja siinä on rumpukikkoja, jotka tekevät sovituksesta tämän albumin mittapuulla erikoisen.
Vaikka ”High ’n’ Dry” ei lähtenyt myymään odotetusti, antoi siltä löytyvä hitti Def Leppardin uralle uutta nostetta, jonka varaan oli hyvä rakentaa tulevaisuutta. Ja seuraavaa albumia, joka sinkoaisi bändin taas seuraavalle suosion tasolle. Ne kuuluisat vastoinkäymiset antoivat tässä vaiheessa vielä odottaa itseään ja Def Leppard otti vastaan sen mitä sille annettiin. ”High ’n’ Dry” oli hyvä ponnahduslauta tulevaisuutta ajatellen sekä hieno pelinavaus Mutt Langen kanssa. Kehoitan laittamaan volumet hurjalle tätä 40 vuotta täyttänyttä albumia soittaessa!
9/10
Tomi Nousiainen-Gunnar
1.Let It Go
2.Another Hit And Run
3.High ’n’ Dry (Saturday Night)
4.Bringin’ On The Heartbreak
5.Switch 625
6.You Got Me Runnin’
7.Lady Strange
8.On Through The Night
9.Mirror, Mirror (Look Into My Eyes)
10.No No No
Nitte Valon (ex-Battle Beast) ja Tuomo Vänskän vokaloima Volymian julkaisi uuden EP:nsä ”They Never Come In Peace”.
Kuuntele kappale ”Inhale Me”:
”Inhale Me” on Volymianin oma koronabiisi. Se on paheksunta väestön säännöistä piittaamattomuutta kohtaan; se on syyllistys, varoitus, muistutus ja kärjistys yhdessä paketissa.
Korona, kuten mikään muukaan herkästi tarttuva tauti, ei valitse uhrejaan sukupuolen, yhteiskuntastatuksen tai etnisen taustan perusteella. Se hiipii varomattoman uhrinsa puolustusjärjestelmien ohi ja tappaa. Mukavuudenhaluinen nykyihminen on kuuro ohjeistuksille, joten vahinko leviää. Homo Sapiens kuvittelee ylpeydessään olevansa evoluution huipentuma, mutta silmille näkymätön organismi pystyy silti tappamaan satoja miljoonia ihmisiä ilman että pystymme tekemään mitään.
Volymianin perustivat vuonna 2008 rumpali Ville Velasco ja kitaristi Timo Mikkonen. Bändi koostui lopulta pitkäaikaisten muusikoiden kaveriporukasta. Volymianin tavoite oli (ja on edelleen!) säveltää ja esittää groovaavaa, koukuttavaa ja melodista mutta silti raskasta metallimusiikkia jota olisi hauskaa sekä esittää että kuunnella.
Viimeisten kahdentoista vuoden aikana Volymianilla on ollut useita kokoonpanoja, mutta bändi on aina pysynyt uskollisena tehtävälleen: luoda Suomen parasta ja groovaavinta metallia. Tähän päivään mennessä bändi on julkaissut yhden täyspitkän levyn ja kolme omakustannesinkkua, ja heittänyt monia mahtavia keikkoja ympäri Helsingin seutua ja eteläistä Suomea. Kyyti on ollut helkkarinmoista tähän asti, mutta nyt on aika kenkäistä uusi vaihde sisään toden teolla.
Vuonna 2016 Volymian julkaisi debyyttialbuminsa ’Maze of Madness’, joka saikin positiivista huomiota siellä täällä. Vuonna 2017 korkeaääninen vokalisti Erik Karhatsu liittyi bändiin. Vuonna 2018 Volymian julkaisi kolme sinkkua, ’Fight for your life’, ’The last goodbye’ ja ’Broken’. Bändi laittoi myös pystyyn varainkeruukampanjan Suomen sotaveteraanien hyväksi ’Fight for you life’n ohella.
Vuonna 2019 ’Project Alien’-sinkku julkaistiin. Biisi nauhoitettiin vierailevien laulajien Nitte Valon (Dreamtale, puhtaat laulut) ja Mika Piipposen (Machinae, murina) kanssa. Vokalisti Erik Karhatsu päätti jättää bändin. Tämän jälkeen oli selvää että bändi tarvitsisi uuden vokalistin puhtaille lauluille ja myös vokalistin jolta taittuisivat murinat.
Joten, yksi asia johti toiseen ja Nitte Valo otti puhtaiden vokaalien laulajan paikan omakseen, ja Tuomo Vänskä (Khiral) astui murinavokalistin tontille.
2020 Volymian julkaisi kesäsinkun koveroimalla Back Street Boysin kappaleen Larger Than Life
Seitsemän yhdysvaltalaisnuorta esittää videolla Sepulturan kappaleen ”Roots Bloody Roots”, joka on yhtyeen vuoden 1996 albumilla ”Roots”.
Nuorten yhtyeessä on jäseniä Texasista, Tennesseestä, Pennsylvaniasta ja Ohiosta. Vokalisti K8 on videon kuvaushetkellä vasta kahdeksanvuotias. Kitaristi Seb Braganza soittaa kitaraa ja improvisoi kappaleen soolon. Jätetynnyriä soittaa Sebastian Stephen, rummuissa on 16 vuotta täyttänyt Jacob Wehn, toisena kitaristina toimii 12-vuotias Ashton Hall, bassoa soittaa Jonas Miller (17 v.). Mukana on myös Willa Hillard (10 v.) ja Natalie Vinnage (12 v.).
Katso nuorten esiintyminen alta:
”Recorded entirely in a garage, the kids’ rendition of ”Roots Bloody Roots” by Sepultura proves that you don’t need a fancy studio when the band is composed of 7 insanely talented kids from around the country! Hailing from Texas, Tennessee, Pennsylvania and Ohio, this supergroup put their own spin on the song. Check out the guitar solo that Seb Braganza improvised on the spot! Or Sebastian Stephens’ 55 gallon metal drum solo, also improvised! Then 8 year old K8 on vocals, 16 yr old Jacob Wehn on drums, 12 yr old Ashton Hall on rhythm guitar, Jonas Miller on bass (17), Willa Hillard on claves (10), Natalie Vinnage on shaker (12) As always, OMF would like to thank the crew. And of course a big thanks to our donors who made this recording and video completely FREE for the kids To music lovers everywhere, please consider donating to OMF so kids from around the country can PLAY. REAL. MUSIC.”
Saksalainen death metal -yhtye Endseeker julkaisi uusimman pitkäsoittonsa ”Mount Carcass” viime huhtikuussa Metal Blade Recordsin kautta. Levyn kappaleesta ”Bloodline” tehty musiikkivideo on katsottavissa alta:
”With the video for this absolute headbanger, we wanted to go all the way back to the roots and shoot the clip all by ourselves in our rehearsal space. No budget, no crew, just the five of us like we used to do it back in the days when we started the band. Pure and raw, just like the song”, yhtye kommentoi.
Mirka Rantasen Circus of Rock -projektilta on tänään ilmestynyt toinen näyte tulevalta debyyttialbumilta. In Times of Despair -kappaleella laulaa Amaranthe-tähti Elize Ryd, jonka kanssa Mirka on tehnyt yhteistyötä jo useamman vuoden toisissa kuvioissa.
“Minulla on ollut ilo työskennellä Mirkan kanssa jo joulukuusta 2013”, Raskasta Joulua -kiertueiltakin tuttu Elize kertoo. “Mirka on mahtava rumpali ja persoona, joten oli ilmiselvää, että lähtisin mukaan tähän projektiin. In Time of Despair -kappaleen sanoma ei voisi juuri ajankohtaisempi olla kuin juuri nyt, kun katsoo millaista vaivaa ja surua korona on meille kaikille aiheuttanut. Toivon Mirkalle pelkkää hyvää albumin ilmestymisen kynnyksellä, ja kiitos vielä, että sain olla mukana projektissa!”
Circus of Rock sai alkunsa Mirkan suunnitellessa tekevänsä sooloalbumin. Ajatus taitoje esittelemisestä perinteisen soololevyn merkeissä vaihtui kuitenkin äkkiä ajatukseen projektista, joka keskittyisi timanttisiin biiseihin uran varrella tutuksi tulleiden kollegojen kanssa esitettynä. Myös YouTubesta löytyvä In Times of Despair on tästä hieno esimerkki.
“Lähestyin kitaristi Tuomas Väinölää kysymällä, mahtaisiko hän haluta tehdä jonkun biisin levylleni”, Rantanen kertoo.
“Tuomaksella sattuikin olemaan jo projektille täydellisesti sopiva kappale takataskussa valmiina! Halusin itse tuoda biisiin vielä jotakin lisää, joten sävelsin siihen yhden kokonaan uuden osan, josta tuli biisin toinen kertosäe. In Times of Despair oli alun perin demotettu naisäänellä, joten oli selvä juttu, että se menisi Elizen laulettavaksi. Hän tulkitseekin biisin emotionaalisen hienosti”.
Suomen legendaarisimpiin hard rock/metal -rumpaleihin lukeutuvan ja nykyään King Companyssä soittavan Mirka Rantasen kipparoima Circus of Rock -megaprojekti julkaisee debyyttialbuminsa elokuun 6. päivänä. Come One, Come All -albumilla on mukana Amaranthen Elizen lisäksi tuttuja kasvoja Tykettosta, Hardlinesta, Nightwishista, Leveragesta, Stratovariuksesta, Brother Firetribesta sekä Masterplanista.
Mirka Rantasella on ollut komea, jo yli 30 vuotta kestänyt ura suomalaisella hard rock-kentällä. Rantanen on soittanut yli neljälläkymmenellä albumilla, joihin lukeutuu äänitteitä muun muassa King Companyn, Raskasta Joulua -projektin, Kotipellon, Warmenin, Northern Kingsien sekä Revolution Renaissancen kanssa. Mirka Rantanen on myös huippusuositun Hevisaurus-ilmiön isä ja voitti tästä Emma-patsaan vuonna 2011.
Kannet: Jan “Örkki” Yrlund, Darkgrove Design
Come One, Come All -albumin kappalelista:
1. The Beat (Feat. Riku Turunen)
2. Desperate Cry (Feat. Johnny Gioeli)
3. Sheriff Of Ghost Town (Feat. Marco Hietala)
4. Never (Feat. Kimmo Blom)
5. In Times Of Despair (Feat. Elize Ryd)
6. Crossroads (Feat. Pasi Rantanen)
7. Caught In The Middle (Feat. Danny Vaughn)
8. Plywood Covered Windows And Crappy Shoes (Antti Railio)
9. Edge Of Love (Feat. Rick Altzi)
10. Set Me Free (Feat. Jarkko Ahola
11. Everafter (Feat. Tommi “Tuple” Salmela)
12. No Reason (Feat Marc Quee)
13. Tears Of The Clown (Feat. Erik Kraemer)
14. Burning (Bonus Track Digital)
Destruction julkaisi “Reject Emotions” -livevideon. Napalm Recordsin kanssa sopimuksen tehnyt yhtye julkaisee ”Live Attack!” -livelevyn 13.8.2021. Ennakkotilaukset voi tehdä tämän linkin takaa: https://smarturl.it/LiveAttack
SCHMIER kommentoi:
“The die-hards voted for ‘Reject Emotions’ to be on the setlist at this special show on our social media pages. We did not perform this fan favorite in its full length since the 80s, cause it was written for two guitars. Most fans know, it is actually the first song we ever wrote as a four-piece.
This is why we chose this as a single now for our BluRay release. It is a very rare live track, finally played again with the power of two axes, the way it was meant to be! A cult song that always had a special place in our metal-hearts! The flashback shots from the 80s in honor of the old line up build a bridge to our history and will hopefully bring back some joy and good memories for many supporters!”
“This show at our fave club, the Z7 in Switzerland, was a really special one in the middle of this dreadful pandemic! When we recorded it as a live stream on the 1st of January, it gave us hope back and connected us with the fans worldwide! Many supporters demanded to release it in physical form, so we had to make it happen. The setlist reflects four decades of DESTRUCTION with an almost two hour best-of setlist, which includes some really rare live tracks! It was for sure a night to remember… we hope you all enjoy it as much as we did!”
TRACKLIST CD 1 01 Born To Perish 02 Death Trap 03 Nailed To The Cross 04 Armageddonizer 05 Tormentor 06 Rotten 07 Mad Butcher 08 Reject Emotions 09 Thrash Till Death 10 Betrayal 11 Sign Of Fear 12 Damir’s Shred 13 Inspired By Death CD 2 01 Release From Agony 02 Life Without Sense 03 Antichrist 04 Invincible Force 05 Under Attack 06 Bestial Invasion 07 The Butcher Strikes Back 08 Curse The Gods 09 Total Desaster Blu-Ray 01 Born To Perish 02 Death Trap 03 Nailed To The Cross 04 Armageddonizer 05 Tormentor 06 Rotten 07 Mad Butcher 08 Reject Emotions 09 Thrash Till Death 10 Betrayal 11 Sign Of Fear 12 Damir’s Shred 13 Inspired By Death 14 Release From Agony 15 Life Without Sense 16 Antichrist 17 Invincible Force 18 Under Attack 19 Bestial Invasion 20 The Butcher Strikes Back 21 Curse The Gods 22 Total Desaster Bonus Content: Pre-Show/After-Show
Melodista hard rockia soittava lahtelaistrio Highway Queen julkaisi uuden singlen ”Walls Are Burned” musiikkivideoineen, jonka on ohjannut Virpi Kääriäinen ja Joonas Ylänne.
Kitaristi Teemu Kääriäinen kommentoi: ”Kappale kertoo hetkestä jolloin tajuat, että kaikki asiat elämässäsi ovat hajonneet palasiksi. Säkeistöissä ja riffeissä on proge fiilistä. Vahva bridge-osa johtaa suoraviivaiseen heavy metal tyyliseen kertosäkeistöön ja soolo-osioon.”
Kansitaide: Teemu Kääriäinen
Yhtye ilmoitti toukokuussa basisti Petri Oravan eronneen bändistä, ja uuden basistin olevan etsinnässä.
Kokoonpano:
Virpi Kääriäinen- Laulu
Teemu Kääriäinen – Kitara
Henri Backman – Rummut
(Kappaleella Petri Orava – Basso)
Lähtökohtaisesti on aina kiinnostavaa, kun joku legendaarinen pitkän uran tehnyt persoonallisen äänen omaava laulaja käy käsiksi muiden artistien tuotantoon. Hienoja esimerkkejä tästä ovat mm....