Tampereella vuonna 2018 perustettu Two Hundred Wolves tekee debyytillään ”The Hold” pesäeroa perinteisempään rock-ilmaisuun. Kahdeksan kappaleen setti on osin maalailevaa ja hetkeen pysähtynyttä fiilistelyä (”Oblivion”, ”Threads” ja ”Event Horizon”, mutta mukaan mahtuu niin mahtailevia irtiottoja (”The Lawfulness Seems Without Ending”), kuin rytmiryhmän menevämpiä edustajia (”Absolute Bearing”).
THW:n kattauksesta tulee paikoin mieleen ruotsalainen doom/rock-yhtye Witchcraft, joka tässä tapauksessa on vain eduksi. Vokalisti Anna Matveisen soundi on vahva ja tunteikas, joka tuo useammankin kappaleen lähemmäksi kuulijaa.
THW:n anti on paikoin liiankin omissa synkissä ja sameissa vesissä lillumista. Tahtotila rikkoa perinteisen rockmusiikin kaavoja tuntuu jopa väkisin asetetulta tavoitteelta. Tästä huolimatta fiilis levyn kuuntelun aikana ja jälkeen on raukea ja levollinen. Livenä ”The Hold” vaatisi penkissä istumista ja keskittymistä oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Sopivassa määrin nautittuna.
Debyyttialbumiksi Two Hundred Wolves on saanut aikaan hyvinkin valmiin ja vahvan kuuloisen paketin. ”The Hold” -albumin visuaalinen ulkoasu on myös viimeistellyn näköinen, joka ei ole monen kokeneemmankaan artistin default-säätö.
7,5/10
Yhtye on:
Anna Matveinen – Laulu
Harri Lonka – Basso / syntetisaattori
Raimo Kovalainen – Rummut
Tommi Sarin – Kitarat
Levyn kannen kuva: Jani Grönman
Levyn kannen suunnittelu: Risto Vainio
Heavyn moniottelija, vapaa-ajattelija, satanistisuvakki ja humanisti. Metallin maku suussa on vahvasti black-painotteinen, vaikka Judas Priest on se suurin rakkaus. Suunnittelen ja ylläpidän Luolan nettisivua ja brändi-ilmettä. Kirjoitan artikkeleita, arvioita, uutisia ja haastatteluja sekä kuvaan keikat ja festarit. Odotan, että Martti Servo tekisi joskus metallialbumin.